×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 29 اسفند - 1402
false
true
۶۱ بیمار کرونایی شدیدا بدحال داریم/ مسافران گیلان اقامت خود را کوتاه کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر حسن رخشاد با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم، گفت: در حال حاضر ۲۹۰ بیمار بستری در سطح بیمارستان های گیلان داریم و متاسفانه ۶۱ نفر شدیدا بدحال هستند.

وی با اشاره به وضعیت زرد کرونایی در همه شهرستان های گیلان، افزود: دو شهرستان رودبار و رودسر وضعیت بسیار شکننده ای دارند و حضور میهمانان نوروزی می تواند خیلی سریع وضعیت شهرستان های ما را به نارنجی و قرمز تبدیل کند.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، با بیان اینکه کرونا به مراتب خطرناک تر از سایر بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزاست، خاطرنشان کرد: آنفلوانزا علاوه بر درمان دارویی از واکسن هم برخوردار است و همه افراد این بیماری را تجربه کرده اند، اما کرونا درمان ندارد و فرایند واکسیناسیون آن هم طولانی است.

رخشاد، قدرت انتقال کرونا را خیلی بیشتر از آنفلوانزا دانست و اضافه کرد: تنها راه پیشگیری و کنترل بیمار کرونا توجه به حفاظت فردی از جمله ماسک زدن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

وی از مسافران خواست مدت زمان اقامت خود در گیلان را کوتاه کنند و گفت: افراد سعی کنند امسال از سفر کردن منصرف شوند تا سال ۱۴۰۰ سال پایان کرونا باشد و بدون اتفاق ناگوار از این شرایط بگذریم.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، همچنین از مسافران خواست از حضور در دورهمی های شلوغ پرهیز کنند و یادآور شد: حضور در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد نیز خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد