×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
گیلان میزبان جشنواره ملی تئاتر ایثار کودک و نوجوان شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ محمدرضا داوطلب عصر چهارشنبه در بیست و هشتمین جلسه شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت و حفظ نشر و آثار دفاع مقدس در رشت گفت: در این جشنواره ملی حدود ۵۰۰ نفر از استان‌های مختلف کشور حضور خواهند یافت تا آثار خود را به نمایش بگذارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود: این جشنواره در دو بخش‌ نمایش خیابانی و صحنه‌ای اجرا می‌شود و فراخوان این جشنواره در مهر ماه انجام می شود و آذرماه نیز آثار جمع‌بندی و سپس پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با محوریت گفتمان ایثار و شهادت برای کودکان و نوجوانان برپا می شود، عنوان کرد: با وجود اینکه مقوله ترویج ایثار فرهنگی را باید از سنین پایین شروع کنیم اما برنامه‌هایی از این دست و برگزاری این نوع جشنواره‌ها در ترویج ایثار و شهادت بسیار ازرشمند است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان بیان کرد: همچنین نمایش‌های بخش خیابانی این جشنواره در پیاده‌روی فرهنگی رشت، منطقه آزاد بندرانزلی و منطقه استخر لاهیجان به نمایش گذاشته خواهد شد و نمایش‌های بخش صحنه‌ای نیز در تالار مرکزی و مجتمع خاتم الانبیاء رشت به نمایش درخواهد  آمد.

تجلیل از ۳۰ هزار ایثارگر گیلانی 

مدیرکل حفظ نشر و آثار دفاع مقدس گیلان همچنین در ادامه این جلسه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه یک میلیون نفر از ایثارگران در سطح کشور تجلیل و تقدیر می‌شوند، سهم  استان گیلان ۳۰ هزار نفر است که روز ۳۱ شهریورماه تجلیل از این سلحشوران آغاز خواهد شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: در طول هفته دفاع مقدس در گیلان حدود چهار هزار برنامه در بخش های مختلف و در شهرهای این استان انجام می‌شود که علاوه بر تجلیل و تقدیر از ۳۰ هزار ایثارگر، رژه نیروهای نظامی و انتظامی، گلباران مزار شهدای گیلان در شهرهای مختلف و رونمایی از جشنواره سرود دفاع مقدس، از مهمترین این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان مورد تکریم و تجلیل قررار گیرند و باید از این فرصت استفاده مناسب داشته و قدر جانفشانی و ایثارگری شهدا و جانبازان را داشته باشیم.

مدیرکل حفظ نشر و آثار دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دشمنان نظام با جنگ تحمیلی قصد فروپاشنی نظام را داشتند و حتی قدرتهای شرق و غرب نیز به یاری عراق آمدند اما ملت ما با رهبری مدبرانه امام راحل، پیروز این جنگ تحمیلی شدند که باید رشادتهای شهدا و ایثارگران را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

در بیست و هشتمین جلسه  شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت و حفظ نشر و آثار دفاع مقدس که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد، مدیران و روسای ادارات، مسئولان نظامی و انتظامی گیلان و همچنین فرمانداران شهرهای مختلف این استان حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد