×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
گرم شدن بازار زمستانه بورس گیلان با رشد ۱۳ درصدی ارزش معاملات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ فعالان بازار سرمایه در گیلان بهمن ماه امسال ۱۲ هزار و ۱۲۵ میلیارد و ۹۶۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۶۱۷ ریال سهام معامله کردند که این میزان برای دیماه ۱۰ هزار و ۶۷۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال بود.

طی بهمن ماه گذشته بازار بورس منطقه‌ای استان در تعداد سهام معاملاتی نیز با اندکی کاهش مواجه شد و به ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۶۸۹ سهم در بهمن ماه رسید.

کفه ترازوی ارزش معاملات بازار سرماه استان در بهمن ماه به سمت فروش سهام سنگین‌تر شد و از مجموع ارزش معاملاتی، ۶ هزار و ۸۵۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال مربوط به فروش و پنج هزار و ۲۶۹ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال مربوط به خرید بود.

همچنین بهمن ماه امسال یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۲۸ سهم خریداری و یک میلیارد و پنج میلیون و ۹۲۹ هزار و ۲۶۱ سهم نیز فروخته شده است.

موقعیت مناسب برای ورود کم‌ریسک در بازار فعلی

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان گفت: شرکت بیمه ملت، صندوق سرمایه‌گذاری پارند پایدار سپهر و اسناد خزانه ۹۰۹ بیشترین ارزش معاملات را طی ماه گذشته “بهمن” به خود اختصاص دادند.

دکتر حافظ محفوظی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معاملات بورس در بهمن ماه گذشته با رشد اندکی نسبت به ماه قبل در کانال یکهزار و ۲۰۰ تثبیت شده و بیشترین معاملات انجام شده در صندوق‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفته‌است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت سهام در بسیاری از سهم ها به کمتر از ارزش ذاتی خود رسیده‌اند، نمودارها نشان دهنده کف قیمتی سهام شرکت ها در بازار است و به نظر می رسد، کف قیمتی سهام در همین محدوده‌ها باشد.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان بیان داشت: همچنین با توجه به اینکه بیشتر شرکت ها در سه ماهه سوم عملکرد خوبی از خود گزارش کرده‌اند، شرایط حاضر، موقعیت مناسبی برای ورود کم ریسک در بازار فعلی ایجاد کرده‌است.

تعداد کارگزاران در بورس منطقه ای گیلان طی ماه گذشته ۶۰ نفر عنوان شده‌است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد