×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 28 فروردین - 1403
false
true
کشت قراردادی برنج در۱۰ درصد از شالیزارهای رشت تا سال آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ مسعود اسدی پرور با بیان اینکه اجرای طرح کشت قراردادی که اخیرا بر روی محصول برنج اجرا شده یکی از برنامه‌های توسعه و حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان است و مزایای متعددی دارد، اظهار کرد: سال گذشته برنامه ریزی شده بود در شهرستان رشت که بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است در  پنج درصد از شالیزارها کشت قراردادی انجام شود که به دلیل استقبال برنجکاران در هفت درصد اجرا شد.

وی افزود: برنامه داریم سال آینده در بیش از ۱۰ درصد از شالیزارهای رشت کشت قراردادی را اجرایی کنیم.

اسدی پرور خاطرنشان کرد: از آنجایی که اغلب برنجکاران رشت خرده مالکی هستند، اجرای کشت قراردادی می تواند کمک کند که کشاورزان از وابستگی به دلالان برای خرید نهاده و سایر هزینه ها بی نیاز شوند.

مدیر جهاد کشاورزی رشت ادامه داد: علاوه برتامین کود و پرداخت هزینه بیمه در اجرای کشت قراردادی به برنجکاران بذر بسیار مرغوب و اصلاح شده نیز داده می شود که منجر به افزایش عملکرد تولید برنج در شالیزارها می شود.

وی گفت: در شهرستان رشت ۱۱۰ هزار نفر بهره بردار فعالیت می کنند که در ۶۳ هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان به کشت برنج می پردازند.

اسدی پرور تصریح کرد: کشت قراردادی علاوه بر کوتاه شدن دست واسطه ها در بازار برنج، کمک می کند تا کشاورزان از قیمت فروش برنج بازار سود بیشتری ببرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد