×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
کتاب «بازگشت ایوب» رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری در آیین رونمایی از کتاب «بازگشت ایوب» براساس زندگی طلبه شهید ایوب پورخوش سعادت فومنی که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، شهادت را یک مقام رفیع دانست که خداوند به این طلبه ایثارگر عطا کرده است و گفت: این جوان مومن و انقلابی با وجود سن کم، نقش مهم و اثرگذاری در زندگ فردی و اجتماعی خودش داشته است.

وی به خطبه امام حسین(ع) در عرفات خطاب به خواص و صحابه اشاره کرد و افزود: شهید ایوب پورخوش سعادت ها به ما آموختند که اگر نسبت به وظایف خود شناخت نداشته باشیم و به موقع عمل نکنیم، عاشورا پیش می آید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه دوکوهه، با بیان اینکه خواص و صحابه بی بصیرت نقش مهمی در رخ داد عاشورا داشتند، تصریح کرد: شهدا زمان شناس و دشمن شناس بودند و در برابر امام خود بصیرت و عمل به موقع داشتند.

حجت الاسلام تسخیری «تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی‏ وَ فُرادی» را الگوی امام خمینی(ره) در نهضت انقلاب دانست و عنوان کرد: دفاع از انقلاب اسلامی دفاع از اسلام و قرآن و ارزش های دینی است.

وی با بیان اینکه مسیر انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های فراوان و هزینه های سنگین همراه است، خاطرنشان کرد: امروز همه دشمنان انقلاب اسلامی دست به دست هم داده اند تا اسلام و انقلاب اسلامی نباشد و همه یکصدا شعار «براندازی نظام جمهوری اسلامی» را سر می دهند.

مسئول نماینده ولی فقیه در قرارگاه دوکوهه، با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، گفت: امروز جهاد تبیین مطالبه مهم رهبر انقلاب است که باید در دست افرادی با بصیرت و اهل بیان قرار گیرد و لذا روحانیت در صف مقدم جهاد تبیین هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای انقلاب نبوی هزینه زیادی پرداخت کرد، متذکر شد: دشمن تهمت می زند، دروغ می بندد، شایعه پراکنی می کند و… تا بین امت و امام فاصله بیاندازد؛ همان کاری که بعد از رحلت پیامبر(ص) کردند و امام را از امت گرفتند.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به تلاش اندیشکده های غربی برای بررسی روش های شکست انقلاب تسلامی، اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) فردی در راس حکومت اسلامی قرار گرفت که از جنس پیامبر نبود و لذا امت را به انحراف کشاند، اما بعد از ارتحال معمار کبیر انقلاب، شخصیتی رهبری جامعه را عهده دار شده که از جنس امام است و ۳۴ سال است که این انقلاب را پیش می برد و از همه فتنه ها بزرگ و کوچک عبور می دهد.

وی با بیان اینکه فتنه های داخلی و خارجی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و… دشمن برای سلطه بر جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: دشمن می خواهد ما را از خط انقلاب خارج کند و بین امام و امت فاصله بیاندازد، اما موفق نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد