×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 29 اسفند - 1402
false
true
کاهش ۶۵ درصدی مصرف برق در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ علی اکبر جوهری در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی مشترکین برق استان به دنبال تحمل خاموشی ها، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شرایط حاکم بر صنعت برق، شاهد عدم توازن تولید و مصرف در کشور هستیم؛ به گونه ای که این اختلاف به ۱۰ هزار مگاوات روز روز رسیده است.

وی با اشاره به کاهش دمای ۱۰ درجه ای در استان گیلان طی روزهای پنجشنبه و جمعه، افزود: بارش باران و خنک شدن هوا پیک استان گیلان را از ۲۰۵۶ مگاوات نیاز مصرفی هفته گذشته به ۶۵۰ تا ۷۵۰ مگاوات رسانده است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق گیلان، از کاهش ۶۵ درصدی مصرف برق در استان خبر داد و اضافه کرد: به علت سراسری و به هم پیوسته بودن شبکه برق در کشور، باید امکان برخورداری از نعمت برق را برای همه ملت فراهم کنیم.

جوهری، از مردم خواست الگوهای مصرف را رعایت کنند و گفت: مردم در ساعات اوج مصرف از روشن کردن لوازم برقی پُر مصرف خودداری کنند و دمای آسایش ۲۵ درجه را در سیستم هاس سرمایشی خود داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم خاموش کردن لامپ های اضافه در خانه، خاطرنشان کرد: اگر مردم صرفه جویی داشته باشند، هموطنان ما در مناطق مختلف کشور به ویژه استان های گرمسیر و جنوبی نیز برق دار خواهند بود.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق گیلان، همچنین از مردم خواست برای جلوگیری از سوختن لوازم برقی در زمان قطع برق آنان را از مدار خارج کنند و یادآور شد: مشترکین با نصب اپلیکیشن «برق من» می توانند علاوه بر اطلاع از برنامه های خاموشی، خدمات غیر حضوری دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد