×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
کاهش سن اعتیاد در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سید مهدی خدمت بین دانا شامگاه جمعه (۱۶ دی) در برنامه در مسیر پیشرفت با موضوع واکاوی چالش‌های اجتماعی اظهار داشت: استان از حیث بروز آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و همسرآزاری همواره جزو استان‌های بالای کشور محسوب شده به طوریکه همواره در حوزه طلاق در رده پنج استان اول قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان عنوان کرد: یکی دیگر از بحران‌های جدی گیلان بحث سالمندی است که در این حوزه هم رتبه اول را دارد و در مجموع می‌توان گفت وضعیت گیلان از لحاظ آسیب‌های اجتماعی خوب نیست و بسیاری از دلایل آن هم به بیکاری و مهاجرت جوانان برمی‌گردد.

خدمت بین دانا با بیان اینکه سن اعتیاد در استان گیلان به شدت کاهش پیدا کرده است تصریح کرد: میانگین کشوری سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال برآورد شده که این میزان در گیلان کمتر است همچنین باید گفت استان گیلان چندین آسیب اجتماعی رایج در کشور را به طور همزمان در خود دارد.

وی با بیان اینکه آمار خودکشی در گیلان رو به افزایش است اضافه کرد: در حال حاضر ۲۲ مرکز در گیلان برای نگهداری از فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست ایجاد شده و یک مرکز دولتی شیرخوارگاه هم در استان وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان از روند افزایشی فرزندان بی سرپرست خبر داد و با تاکید بر اینکه آمار این کودکان برای ده سال کاهش پیدا کرده بود اضافه کرد: ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در گیلان دایر است و درصددیم ادارات بهزیستی را در شهرستان های خمام و سیاهکل هم راه‌اندازی کنیم.

خدمت بین دانا یادآور شد: مراکز جداگانه نگهداری زنان و دختران در معرض آسیب، مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان، مرکز مداخله در بحران و مرکز کاهش طلاق از دیگر مراکزی است که تحت نظر بهزیستی استان گیلان فعالیت میکنند.

وی دلیل بخشی از آسیب‌های اجتماعی شایع در گیلان را مهاجرت ذکر کرد و ادامه داد: تعداد زیادی از افرادی که در گیلان و در شهر رشت تکدی گری می‌کنند، مهاجر هستند و از استان‌های دیگر به گیلان آمده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان تصریح کرد: طلاق عاطفی هم آسیب اجتماعی دیگری است که در گیلان به شدت وجود دارد اما هنوز نمود پیدا نکرده است.

خدمت بین دانا اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از متکدیان و یا کودکان کار روزانه حدود ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند بنابراین زیر بار ترک این کار و دریافت کمک ۵۰۰ هزار تومانی در ماه بهزیستی نخواهند رفت و باید برای چنین خلاهایی فکری تدبیری شود.

وی از افزایش ۴۶ درصدی مستمری بهزیستی خبر داد و خاطرنشان کرد: کودکان بدون سرپرستی که بعد از ۱۸ سال از مراکز نگهداری بهزیستی ترخیص می‌شوند به دو مولفه مهم کار و مسکن نیاز اساسی دارند بنابراین ساخت مسکن ۳۶ متری برای این قشر بسیار ضروری است.

منبع: خبرگزاری شبستان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد