×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
کاشت نهال در سراوان رشت آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی در مراسم کاشت نهال و درخت در محل اجرای طرح ساماندهی لندفیل سراوان که آثار پسماند در بیش از چهار هکتار توسط پیمانکار با خاک به طور کامل محبوس شده است،‌حضور یافت.
نماینده عالی دولت در این مراسم با بیان اینکه بازگشت سراوان به طبیعت یک اقدام جهادی توسط دولت سیزدهم است، اظهار کرد: از سال ۶۳ تصمیمات غیر کارشناسی در خصوص دفن زباله در سراوان اتفاق افتاد در حالی که از ابتدا قرار نبود زباله در این منطقه  تجمیع و دفن شود.!
دکتر اسدالله عباسی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته  دولت در خصوص بازگشت سراوان به طبیعت گفت: بنده به عنوان خادم مردم، در نخستین دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان‌های شمالی با رئیس جمهور، وضعیت نامطلوب انباشت زباله در سراوان  را نشان دادم که ایشان و  وزیر کشور به بنده ماموریت دادند، این معضل بزرگ زیست محیطی باید با دقت و سرعت حل شود.
وی اعتبارات اختصاص یافته به حل معضل پسماند سراوان در طول چند سال گذشته را بی سابقه دانست و بیان کرد: در خصوص بازگشت سراوان به طبیعت یک ریال اعتبار وجود نداشت،  اما در سفر  رئیس جمهور به گیلان یک‌هزار و ۲۰۰ میلبارد تومان اعتبار به حل معضل پسماند سراوان اختصاص یافت.
استاندار گیلان با تاکید بر افزایش اقدامات پشتیبانی و زیر بنایی در بازگشت سراوان به طبیعت تصریح کرد: همزمان با معرفی بنده به عنوان نماینده دولت در گیلان، شهردار رشت معرفی شد ولی به دلیل وضعیت نابسامان مدیریت شهری رشت و اختلاف میان اعضای شورای اسلامی شهر رشت، ایشان چندین بار استعفا داد که همین امر منجربه  تاخیر در معرفی  پیمانکار شد و همین امر مهم در  طولانی شدن مراحل بهسازی سراوان  موثر بود.‌
دکتر عباسی با بیان اینکه در انجام بهسازی و بازگشت این منطقه از سراوان، دقت نباید فدای سرعت شود، گفت: هیچ عذری در خصوص عدم بازگشت کامل  سراوان به طبیعت در مدت زمان یکسال پذیرفته نیست لذا پیمانکار پروژه موظف است در زمان مقرر، منطقه را به طور کامل به دامان طبیعت بازگرداند و بعد از بهسازی کامل نهال کاری و ایجاد جنگلکاری در این ناحیه محقق شود..
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاهی از درخت های جنگل ‌های هیرکانی باید در منطقه بهسازی شده سراوان اجرایی شود، افزود: شهرداری به عنوان متولی بازگشت سراوان به طبیعت و با نظارت منابع طبیعی این ناحیه به یقین به منطقه ی نمونه جنگلی و فضای سبز مبدل شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه در خصوص رسیدگی به وضعیت پسماند سراوان و بانیان آن همه عوامل باید  شناسایی و به دادگاه باید معرفی شوند عنوان کرد: از امروز نظارت بر ایجاد فضای سبز در منطقه سراوان با شدت بیشتری دنبال می شود..
دکتر عباسی با بیان اینکه پیمانکار موظف است، در مدت زمان یکسال سراوان را به دامن طبیعت بازگرداند، تصریح کرد: پیمانکار در ابتدا اعلام کرد، در پایان دوره چهار ساله اول دولت سیزدهم  سراوان را به طبیعت باز‌می گرداند ولی به پیمانکار تصریح شد این زمان را به یکسال کاهش دهد و این شرکت موظف به اجرای توافق  تا 12 ماه آینده است.
وی از عدم ورود زباله به منطقه لندفیل سراوان خبر داد و تصریح کرد: به مردم سراوان قول می‌دهم  دیگر هیچ زباله‌ای وارد منطقه سراوان نخواهد شد و با تلاش‌های صورت گرفته شیرابه پسماند سراوان نیز در حال کنترل هست و یک شرکت داشت بنیان در حال تصفیه شیرابه ها است..
استاندار با اشاره به پردازش بیش از ۳۰۰ تن  پسماند در کارخانه پردازش پسماند لاکان بیان کرد: در گذشته ظرفیت پردازش پسماند در لاکان ۵۰ تن بود  متذکر شد، هم اکنون ظرفیت  پردازش  به ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن رسیده است که عاملی مهم در بازگشت سراوان به طبیعت خواهد بود.
دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر نفت برای ساماندهی فاضلاب شهر رشت خبر داد و گفت: یکی از دستورات ریاست محترم جمهور، ساماندهی رودخانه های  زرجوب و گوهررود است و در این خصوص نشست های  متعددی در گیلان برگزار و اقداماتی از جمله ساماندهی فاضلاب لاکان، بیمارستان‌های مرکز استان، مسکن مهر و شهر رشت در حال انجام است که این مهم نشان می‌دهد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد