×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
چهارمین جشنواره تولید ملی در رشت آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ علیرضا داودی پسندی دبیرجشنواره گفت: این آغاز جشنواره تولید ملی به میزبانی گیلان است که قرار است از هر تولید کننده ملی برنامه تلویزیونی به مدت ۱۵ دقیقه تهیه و از شبکه‌ی اول سیما پخش شود.
وی افزود: از بین این برنامه‌ها بعد از ارزیابی و داوری تولیدات برتر انتخاب میشوند و در بهار ۱۴۰۲ در منطقه آزاد انزلی تولیدات برتر در نمایشگاهی عرضه خواهد شد.
سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران دراین جشنواره گفت: تولید موتور محرکه اقتصاد هر کشوری است وکشور‌های در حال توسعه مانند کشور ما برای توسعه و دوری از بیکاری و پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی باید تولیدات ملی روی آورند.
سیامک حدادی مسول یگان راهبرد اقتصادی کوثر هم در چهارمین جشنواره تولید ملی در رشت گفت: در تلاشیم تا با احیا ء واحد‌های راکد، استاندارد سازی و تغییر ذایقه مصرف کننده تمایل به خرید از تولید کننده ملی را افزایش دهیم
آندری وادف سرکنسول سفارت روسیه در ایران هم در این همایش گفت: باکمک بخش خصوصی و توان جوانانی که در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیتند ایران و روسیه می‌توانند تحریم‌ها را سپری کنند وحتی تولیدات خود را به اوراسیا و کشور‌های مانند چین، پاکستان و هند صادرکنند.
سالانه ۲۹۴ میلیارد دلار کالا از کشور‌های دیگربه روسیه وارد می‌شود.
۸۵ درصد صادرات ایران به روسیه شامل انواع محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی است.
اختتامیه چهارمین جشنواره تولید ملی بهار ۱۴۰۲ در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

چهارمین جشنواره تولید ملی با همکاری منطقه آزاد انزلی، سازمان دفاع از منافع ملی ایران، وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و… با هدف شناسایی، ترغیب و تقدیر از سازمانها، نهادها، شرکتها و مجموعه های تولیدی موثر بر اهداف اقتصاد مقاومتی و فعالین صنعت گردشگری برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد