×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 28 فروردین - 1403
false
true
پرداخت ۱۵۷ میلیاردی هزینه های درمان بیماران خاص در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر محمود عاطف راد، با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در راستای الزام قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: به دنبال رونمایی از صندوق کشور در سوم آبان ماه امسال، در گیلان هم کارگروه استانی صندوق با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده استانداری و نمایندگان سازمان های بیمه گر از ۱۴ آبان ماه سال جاری آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۷ هزار نشان برای ۳۱ هزار بیمار مشمول صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در گیلان فعال شده و در حال خدمت است، افزود: یکی از رسالت های سازمان بیمه سلامت حفاظت از بیمه شدگان در برابر هزینه های درمان است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، از تعیین سه گروه خدمتی برای بیماری های خاص و صعب العلاج خبر داد و تصریح کرد: گروه اول پرداخت هزینه های مازاد بر بیمه پایه و تکمیلی است که شامل ۱۰۷ بیماری می شود.

عاطف راد، گروه دوم خدمات این صندوق را نشاندار کردن و تدوین بسته های خدمتی برای بیماران دانست و اضافه کرد: بیماران به جای پرداخت نقدی هزینه های درمانی، در محل دریافت خدمت از تخفیف فرانشیز برخوردار می شوند.

وی از نشاندار شدن ۴۴ بیماری در سامانه های نسخه الکترونیک خبر داد و بیان کرد: گروه سوم خدمات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، ارائه تسهیلات قرض الحسنه به بیماران است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان ۱۰۷ بیماری را تحت پوشش تسهیلات صندوق دانست و ادامه داد: از بیماری های مهم این گروه خدمتی می توان به انواع بیماری های بدخیم و سرطانی ها، انواع بیماری های متابولیک، انواع پیوند ارگان ها، انواع بیماری های مغز و اعصاب، بیماری های رماتیسمی و مادرزادی، بیماری های گوارشی خاصی، بیماری های پوستی صعب العلاج، آسیب های نخاعی و سوختگی های شدید اشاره کرد.

وی با اشاره به اطلاع رسانی این ۱۰۷ بیماری در پرتال سازمان بیمه سلامت، خاطرنشان کرد: افراد تحت پوشش بیمه های پایه اعم از سلامت و تامین اجتماعی و نیروهای مسلح می توانند برای این ۱۰۷ بیماری از خدمات صندوق بهره مند شوند لذا بیماران در صورت پرداخت هزینه های مازاد بر بیمه پایه و تکمیلی می توانند مدارک مستند اثبات بیماری و گواهی پزشک مرتبط و فاکتورهای هزینه ای خود را به ادارات بیمه سلامت شهرستان ها یا میز خدمت اداره کل بیمه سلامت استان تحویل دهند.

عاطف راد از بررسی مدارک مذکور در کمیته های استانی صندوق خبر داد و بیان کرد: اسنادی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ توسط بیماران هزینه شده قابل دریافت و پرداخت هزینه بوده و ۹۵ درصد فاکتورها تا سقف ۵۰ میلیون تومان به بیماران پرداخت می شود.

وی با اشاره به نشاندار کردن ۴۴ بیماری خاص و صعب العلاج و تدوین بسته های خدمتی در سامانه های نسخه الکترونیک بیمارستان ها، اضافه کرد: در این گروه خدمتی فقط افراد تحت پوشش بیمه سلامت می توانند از مزایای صندوق برخوردار شوند؛ ویزیت، دارو، پاراکلینیک، آزمایشات، خدمات توانبخشی و… از جمله بسته های خدمتی بارگذاری شده در سامانه نسخه الکترونیک بوده و بیماران می توانند در محل دریافت خدمت از تخفیف فرانشیز برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از بیماران خواست حتما به ادارات بیمه سلامت مراجعه و پس از ثبت نام نشاندار شوند تا بتوانند از خدمات صندوق بهره ببرند و یادآور شد: انواع بدخیم ها و سرطان ها، تالاسمی، هموفیلی، ام.اس، دیالیز و پیوند کلیه، بال پروانه ای، اس.ام.ای، اتیسم، پرفشاری خون اولیه و… از جمله این بیماری ها هستند.

وی با بیان اینکه بیماران خاص و صعب العلاج حتی زوجین نابارور می توانند متقاضی وام قرض الحسنه صندوق باشند، اضافه کرد: افراد به واحد بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه و تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

عاطف راد، گیلان را اولین استان در فعالیت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و جذب منابع مالی دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون صد درصد بودجه در نظر گرفته شده؛ بارگذاری اسناد را انجام دادیم و پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به افراد مشمول دریافت هزینه های مازاد پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت ۱۵۷ میلیارد تومان از سهم سازمان بیمه سلامت و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای بیماران استان به موسسات طرف قرارداد طی امسال خبر داد و گفت: افراد می توانند برای پاسخگویی به هرگونه سوال و ابهام درباره صندوق در ساعات اداری با شماره ۳۳۹۹ داخلی ۱۲۲ و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد