×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 29 اسفند - 1402
false
true
هنرمندان گیلانی دیپلم افتخار دو جشنواره بین المللی را کسب کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سید امیر مصباح با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها به ویژه فعالیت‌های هنری و سینمایی، اظهار کرد: در یک سال گذشته بسیاری از جشنواره به واسطه شیوع این مهمان ناخوانده تعطیل و یا به صورت مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه تعطیلی فعالیت‌های هنری در همه بخش‌ها آسیب‌های جدی به این حوزه وارد کرده است، افزود: در طول یک سال اخیر تلاش کردیم که با جلب حمایت‌های ملی و استانی بخشی از این آسیب‌ها جبران شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با تأکید بر اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا بسیاری از جشنواره هنری استان تعطیل شد، ادامه داد: کرونا سبب شد تا سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان و سومین جشنواره نمایشنامه نویسی و حتی اکران همزمانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که هر ساله با حضور پرشور هنرمندان و علاقه مندان به این حوزه برگزار می‌شد با محدودیت و تعداد اندکی از هنرمندان برگزار شود.

مصباح با اشاره به اینکه از سوی دیگر تعطیلی فعالیت سبب نشده که هنرمندان گیلان در جشنواره‌های بین المللی شرکت نکنند، گفت: در همین ایام شاهد درخشش تعدادی از هنرمندان استان در جشنواره‌های ملی و بین المللی بوده ایم.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته دو هنرمند عرصه هنرهای تجسمی و سینمایی استان گیلان در جشنواره‌های بین المللی درخشیدند، اضافه کرد: «جواد تکجو» و «رضا مجلسی» موفق شدند با ارائه آثار خود در دو جشنواره دیپلم افتخار این جشنواره‌ها را کسب کنند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه «تکجو» با ارسال اثر خود به بیست و نهمین فستیوال کلاهخود طلایی صربستان دیپلم افتخار این جشنواره را به عنوان تنها ایرانی کسب کرد، گفت: این هنرمند گیلانی با اثر «پنجره ای برای دیدن» در این جشنواره شرکت و موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

وی در ادامه به مستند «طلارودان» اثر رضا مجلسی هنرمند گیلانی اشاره و اضافه کرد: اثر این هنرمند در پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد دیپلم افتخار بهترین پژوهش در بخش مستندهای بلند را کسب کرده است.

مصباح با تبریک به این دو هنرمند گیلانی، گفت: گیلان همیشه در حوزه هنر حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح ملی و بین المللی داشته و معرفی چهره‌های هنری شاخص ملی و فراملی تأیید کننده این سخن است.

وی ادامه داد: امیدواریم با کنترل و مهار کامل ویروس کرونا و بهبود وضعیت کشور و استان گیلان شرایط برای آغاز فعالیت‌های هنرمندان همانند سال‌های گذشته فراهم شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد