×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 5 اردیبهشت - 1403
false
true
هفتمین ”نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی“ در لاهیجان برگزار می شود

مصطفی برکتان مدیر اجرایی ”نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی“ در گفت و گو با خبرنگار «گیل بان»، خبر از برگزاری هفتمین دوره این نکوداشت همزمان با پنجاهمین سال درگذشت این اسطوره تکرار نشدنی ورزش کشتی کشورمان در شهرستان لاهیجان داد.

برکتان با اشاره به اینکه ایده اولیه شکل گیری این نکوداشت به دوران کودکی من باز می گردد، تصریح کرد: از آنجایی که از خانواده کشتی بودم و از دوران کودکی مأنوس با این ورزش باستانی، همواره فکر انجام کاری را در راستای زنده نگه داشتن نام و خاطره پهلوان تختی به خصوص در شهر خودم لاهیجان در سر می پروراندم.

وی با بیان اینکه اولین دوره این نکوداشت با همکاری دوست و همکارم پوریا آذرپور برگزار شد، افزود: هیأت کشتی استان گیلان و شهرستان لاهیجان، اداره کل ورزش و جوانان گیلان، شورای شهر و شهرداری لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، شرکت نوشین، لاهیج سوله و چای دست چین از مشارکت کنندگان در هفتمین دوره این نکوداشت هستند.

برکتان در ادامه اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام جهان پهلوان تختی، برند سازی ورزش کشتی لاهیجان، مطرح شدن نام لاهیجان در سطح کشور، ترویج ورزش های پهلوانی، زورخانه ‌ای و باستانی در سطح جامعه، احیا و تقویت اخلاق پهلوانی و مردانگی در ورزشکاران با الگوگیری از رفتار و منش اسطوره جوانمردی پهلوان تختی از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نکوداشت است.

وی با بیان اینکه ورزش کشتی، نماد فرهنگ پهلوانی ایران زمین بوده و تلاش برای احیای آن کوشش در مسیر احیای اخلاق و انسانیت است، تصریح کرد: محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، امام علی حبیبی ستاره جهانی کشتی کشورمان، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، حسن یزدانی قهرمان المپیکی کشورمان و … از جمله میهمانان ویژه این نکوداشت هستند.

برکتان در پایان خاطرنشان کرد: هفتمین نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی روز شنبه شانزدهم دی ماه از ساعت 5 الی 7:30 عصر در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار خواهد شد.

 

تصاویری از برگزاری ”نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی“ در سال های پیش

 

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد