×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
هدف مکرون در دیدار با روحانی تدارک گفت‌وگوی رؤسای جمهور ایران و آمریکا بود

به گزارش «گیل بان»، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در یادواره 166 شهید والامقام این شهرستان اظهار داشت: شهرستان مرزی بندر آستارا دارای پیشینه تاریخی در حوزه اسلامی است و بزرگان بسیاری از این منطقه در راه اعتلای اسلام تلاش کرده‌اند.

نماینده ولی‎فقیه در استان گیلان با بیان اینکه عالم برجسته دنیای اسلام “شیخ عباس قمی” نیز یادگار این منطقه است افزود: والده این شیخ و عالم بزرگ دنیای اسلام متولد این منطقه بوده است و همچنین پدربزرگ عالم برجسته، شیخ فاضل لنکرانی نیز از یادگاران شهرستان آستارا است.

امام جمعه رشت با اشاره به قدمت تمدن بزرگ ایران اسلامی در تاریخ این مرز و بوم تصریح کرد: سلسله ناپاک پهلوی و قاجار بسیاری از شهرهای آسیای میانه را که به ایران عزیز تعلق داشت فروختند.

وی به نحوه واگذاری بحرین توسط شاه خائن از سوی دولت وقت ایران در زمان رژیم طاغوت اشاره کرد و گفت: بحرین چهاردهمین استان ایران بود که شاه ملعون در آخرین قمار بزرگ خود آن را باخت و بحرین را دودستی تقدیم کرد.

فلاحتی با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال کشور خاطرنشان کرد: آستارا محل تلاقی تمدن‌ها است و به نوعی می‌توان گفت که این شهرستان مرزی ورودی و پیشانی اروپا محسوب می‌شود.

نماینده ولی‎فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه ایران به برکت خون شهیدان و وجود پربرکت رهبر معظم انقلاب، مقتدرترین کشور در دنیا است گفت: تحلیل‌گران و شخصیت‌های برجسته دنیا اعتراف می‌کنند که ایران اسلامی معادله‌گردان منطقه و حتی دنیا است.

امام جمعه رشت با اشاره به نشست‌های اخیر روحانی با سران غرب تصریح کرد: یکی از اهداف مهم مکرون، رئیس جمهور فرانسه از دیدار با رئیس‌جمهور ایران صرفا تدارک دیدار رئیس‌جمهور کشور ما با ترامپ بود.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره دیدار رئوسای جمهور ایران و آمریکا بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما مذاکره نمی‌کنیم و هیچ دیداری هم در این رابطه شکل نخواهد گرفت که این سخنان حجت را بر همه تمام کرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه اگر اقتدار و هوشمندی رهبر معظم انقلاب نبود برجام هفت را نیز در پیش‌رو داشتیم افزود: اگر فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری نبود یکی از برجام‌های پیش‌رو، برجام موشکی بود.

فلاحتی، آمریکا را استکبار حیله‌گران دنیای معاصر دانست و عنوان داشت: آمریکایی‌ها جز خیانت و جنایت در یک قرن اخیر کاری نکرده‌اند و البته همین اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه رشت با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ارزش این پهپاد آمریکایی به اندازه 11 جت “اف 16” بود که با سرنگونی آن، اقتدار و صلابت نیروهای مسلح ما در جهان بر همگان مشخص شد.

وی با بیان اینکه باید قدر امنیت و اقتدار موجود در کشور را بدانیم خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی را مدیون خون شهیدان راه حق هستیم و این اقتدار را در سایه رهبر معظم انقلاب و خون شهیدان به‌دست آورده‌ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد