×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
مسئولان شب و روز برای رفع مشکلات مردم چاره اندیشی کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به دشمنی آشکار صهیونیست ها با ملت ایران در به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای، اظهار کرد: همانگونه که عین الاسد را ویران کردیم، باید پاسخ راهبردی به ترور شهید فخری زاده داده شود.

وی با بیان اینکه مردم منتظر هستند جمهوری اسلامی ایران تصمیم جدی در پاسخ به عاملان ترور شهید فخری زاده بگیرند، تصریح کرد: به تاخیر افتادن انتقام خون شهید فخری زاده آفت است و موجب طمع دشمن می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تصویب قانون راهبردی لغو تحریم ها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی را یک اقدام انقلابی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در قالب برجام به تعهدات خود پایبند بوده و فعالیت های هسته ای خود را محدود کرده است، اما طرف مقابل به هیچکدام از تعهداتش عمل نکرد و به ما ضرر رساند.

امام جمعه رشت، مصوبه «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» مجلس را خلاق برجام ندانست و عنوان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان ترسو همچنان چشم به غرب دوخته اند و اقدام مجلس را عجولانه می دانند که موجب تشدید تحریم ها علیه ایران می شود؛ این در حالی است که دشمن به ناکارآمد شدن تحریم های خودش اذعان دارد.

وی ادامه داد: عجیب است که دشمن اعتراف می کند دیگر تحریمی نمانده که علیه ایران اعمال نکره باشد، اما برخی ها در داخل همچنان بر برجام و پیروی کردن از خواسته های دشمن تاکید می کنند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به جلسه اخیر خود با استاندار و مدیران ارشد استان با محوریت وضعیت اقتصادی، یادآود شد: مردم در حوزه اقتصادی گرفتار زد و بندها شده اند و به واسطه بی اعتمادی به برنامه ریزی مدیران، دست به خرید زیاد برخی از اقلام مصرفی مانند روغن و مرغ می زنند و در بازار التهاب ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته مردم با کمبود کالاهای اساسی و فقدان مواد غذایی مواجه نبوده اند، گفت: متاسفانه معاندان نظام اسلامی و ملت ایران از آب گل آلود ماهی می گیرند و به دنبال ناکارآمدی دولت و جدا کردن مردم از حاکمیت هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، جلوگیری از احتکار کالا و نابسامان کردن بازار ارز توسط اخلال گران اقتصادی را وظیفه مسئولان قضایی و شورای تامین و صمت و تعزیرات دانست و یادآور شد: مسئولان باید برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم برنامه ریزی داشته باشند تا دشمنان از خلاءهای اقتصادی علیه مردم و نظام استفاده نکند.

آیت الله فلاحتی، از مسئولان خواست قدردان این مردم باشند که در همه صحنه های انقلاب و نظام وفاداری خود را به نمایش گذاشته اند و اضافه کرد: مسئولان باید شب و روز برای رفع مشکلات مردم چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه دو مکتب علمی و آموزشی هستند و به برکت وحدت، حوزویان و دانشگاهیان یکدیگر را درک می کنند لذا شاهد ناکامی نقشه های دشمنان در تفرقه انگیزی میان حوزه و دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به دور شدن جامعه از سبک زندگی اسلامی، عنوان کرد: دشمن از فاصله بین مردم با آموزه های دینی و قرآنی برای رسیدن به اهداف شوم خودش استفاده می کند و به دنبال جایگزینی فرهنگ غربی با فرهنگ اسلامی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد