×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
مسئولان در راستای حل مشکلات مردم اهتمام ویژه داشته باشند

به گزارش «گیل بان»، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه نفتکش سانچی و همچنین سالگرد حادثه ساختمان پلاسکو تهران، اظهار کرد: از خداوند متعال برای خانواده جانباختگان حادثه نفتکش سانچی طلب صبر مسئلت داریم.

وی در ادامه با اشاره به حوادث هفته های گذشته در برخی نقاط کشور و آشوب و اغتشاشات ،آن را سوءاستفاده دشمنان نظام مقدس اسلامی از حقوق بحق مردم برشمرد و افزود: بهترین شیوه برای پیشگیری از بروز فتنه و اغتشاش، آسیب شناسی زمینه ها و شیوه های بروز فتنه است.

لزوم آسیب شناسی فتنه برای ممانعت از بروز دوباره آن

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه برای شناسایی آسیب ها و پیشگیری از بروز هرگونه فتنه نقش و رسالت مسئولان بسیار مهم و حیاتی است، گفت: با بررسی فتنه اخیر عوامل مختلفتی در بروز آن سهیم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع معیشتی، وضعیت اقتصادی و بیکاری و همچنین گزارش دروغ از سوی برخی از مسئولان به مردم، همچنین افزایش حامل های انرژی و کشمکش های سیاسی میان مسئولان و نبود مدیریت درست در فضای مجازی از جمله مهم ترین عوامل ایجاد فتنه اخیر در کشور بوده است.

حجت اسلام شفیع زاده در ادامه تصریح کرد: هر زمان که زمینه بروز فتنه و آشوب در جامعه ای فراهم شود دشمنان و عوامل فتنه از آن به نفع خود و برای رسیدن به اهداف خود استفاده و در شعله ور شدن آن نقش آفرین هستند.

وی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری درباره اتفاقات هفته های گذشته نیز اشاره و تأکید کرد: به فرموده ایشان حوادث اخیر تقابل ملت با ضد ملت و اسلام با ضد اسلام بود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه به رغم آثار مخربی که هر فتنه می تواند به دنبال داشته باشد ولی در آن سوی مزیت های نیز با خود دارد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین مزایا فتنه برداشتن نقاب از چهره منافقان داخلی همانند فتنه سال ۸۸ است.

غیرقابل مذاکره بودن مسائل ایران

وی با تأکید به مسئولان برای توجه و اهتمام ویژه برای رسیدگی به مطالبات عمومی در حوزه اقتصاد و معیشت، ادامه داد: بهترین راه پیشگیری از بروز فتنه و اغتشاش رسیدگی به مشکلات جامعه و جداکردن خط آحاد ملت با منافقان وعمال و فریب خوردگان دشمن است.

حجت الاسلام شفیع زاده به نقش عوامل خارجی در تشدید و تحریک مردم و ایجاد نارضایتی در سطح جامعه نیز اشاره کرد و افزود: قبل از بروز اغتشاشات مردم به دنبال حقوق بحق خود که همان رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی و ایجاد اشتغال برای جوانان بودند ولی برخی فریب خوردگان داخلی، عمال استکبار جهانی و عناصر خارجی از این حضور مردم برای ایجاد اغتشاش و آشوب بهره بردند.

وی با اشاره به برخورد قاطع با اغتشاش گران و عوامل فتنه، گفت: مسئولان نیز باید به مطالبات مورد توجه و در راستای رسیدگی به آنها اقدام کنند.

امام جمعه موقت رشت بیکاری در سطح جامعه را یکی از مهم ترین دغدغه های مردم برشمرد و یادآورشد: دولت و مجلس شورای اسلامی باید موجبات آرامش در جامعه را فراهم کنند.

حجت الاسلام شفیع زاده در ادامه به سخنان روزهای گذشته ترامپ نیز اشاره و تصریح کرد: با قاطعیت به رئیس جمهوری آمریکا و هم پیمانانش می گویم دیگر هیچ کدام از مسائل ایران قابل مذاکره نیست.

وی با محکوم کردن ادعاهای مضحک رئیس جمهور آمریکا، تأکید کرد: جمهوری اسلامی یک بار برای تفهیم افکار عمومی جهان حاضر شد در خصوص مسایل هسته ای با گروه۱+۵ مذاکره کند که حاصل آن برجام بی ثمر برای ایران شد و از این پس در هیچ زمینه ای فشار و تحمیل دنیای استکبار را نمی پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد