×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
طرح درج قیمت تولیدکننده بر کالا سبب واقعی شدن قیمت اجناس و سود آن می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ جلال‌الدین محمد شکریه درباره نحوه اجرای طرح “درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا” که به مدت 6 ماه به شکل آزمایشی اجرا می‌شود اظهار داشت: اصل این طرح پذیرفته شده است اما اکنون موضوع مورد بحث، قیمت‌گذاری کالا توسط واحدهای تولیدی است.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه انتظار داریم سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در بخش نظارت بر اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر کالا ورود پیدا کند خاطرنشان کرد: قیمتی که از سوی کارخانه بر روی ‌کالا درج می‌شود باید توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان رصد شود.

وی با اشاره به اینکه دلیل این اقدام وزارت صمت و انتخاب چند کالای محدود برای درج قیمت تولیدکننده بر روی آن این است که بتواند ابتدا با آن‌ کالاهای محدود قیمت‌گذاری صحیح را انجام دهد گفت: در این طرح درصد سود واحد صنفی مشخص و قیمت حمل کالا که به سود افزوده می‌شود نیز کاملاً رصد شده است.

وی با بیان اینکه اکنون این حساسیت بر روی واحد صنفی بیشتر است و شاهد تشدید رصدها بر واحدهای صنفی به عنوان حلقه آخر نظام توزیع کالا هستیم گفت: در فرم صحیح، قیمت کالا باید در همان حلقه ابتدایی و بخش تولید رصد شود تا پس از ورود به چرخه توزیع، قیمت و درصد سود کالا مشخص شده باشد.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان درباره نحوه نظارت بر اجرای صحیح طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا ابراز داشت: نظارت بر اجرای صحیح طرح مذکور در شرح وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت و بازرسان صمت است که باید کالاهای واحدهای صنعتی و قیمت آن را کنترل کنند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور در ارزیابی عملکرد چندماهه دولت در بخش حمایت از صنوف با بیان اینکه تاکنون‌ اقدامات ملموسی در حوزه حمایت دولت از اصناف مشاهده نشده است تصریح کرد: با این وجود باید این فرصت را به دولت جدید داد تا بر امور مسلط شده و کارها را پیش ببرد.

شکریه با اشاره به اینکه اتاق اصناف کشور طرح‌ها و برنامه‌های خود را در راستای حمایت از صنوف به دولت ارائه کرد و امیدواریم به یک جمع‌بندی خوب در این حوزه برسیم اذعان داشت: پس از اجرایی شدن طرح‌های ارائه شده بخشی از مشکلات صنوف آسیب‌دیده از کرونا خود به خود حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان اوج همه‌گیری بیماری کرونا بخشی از مشکلات و تبعات حاصل از بیماری همان ابتدا در بسیاری از صنوف نمایان شد و بخش دیگری از این مشکلات به مرور زمان خود را در وضعیت اقتصادی اصناف نشان داد و معضلات عمیقی را برای صاحبان صنوف و دست‌اندرکاران این حوزه رقم زد.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان اظهار داشت: امیدواریم دولت جدید طرح و برنامه‌هایی که اتاق اصناف کشور جهت حمایت از صنوف به دولت پیشین نیز ارائه کرده بود و هم‌اکنون هم بارها در جلسات مربوطه عنوان می‌شود، را اجرا کرده و به مرحله عمل برساند تا از این طریق شاهد حل مشکلات اصناف باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد