×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 29 اسفند - 1402
false
true
ضرورت تلاش برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند تولید و اشتغال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»، صبح سه شنبه بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از دو واحد صنعتی در شهرستان‌های سیاهکل و آستانه اشرفیه بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید دین پرست در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای تفاهم نامه در زمینه شهرک‌های گلخانه‌ای، اظهار کرد: باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت‌های لازم انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم آمادگی برای پیگیری موانع و مشکلات موجود در این حوزه در سطح ملی، افزود: باید در روند اجرای پروژه‌ها در کنار سرمایه گذاران باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در ادامه با اشاره به بازدید انجام شده از شهرک گلخانه‌ای و کشاورزی دیسام سیاهکل، تأکید کرد: این پروژه در حوزه اشتغال زایی و تولید نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی در ادامه خواستار تشکیل یک کارگروه از دستگاه‌های مربوط برای شناسایی و بررسی مشکلات و مسائل این شهرک شد و گفت: برای هر رسیدگی که نیازمند پیگیری در سطح ملی آمادگی داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور همچنین از مجموعه میدان میوه و تره بار شهرستان آستانه‌اشرفیه بازدید و در این باره گفت: مصوباتی در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در زمینه حمایت از رونق تولید تصویب شده است.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، ادامه داد: باید با تلاش و همت همگان از ایجاد اختلال در روند تولید و اشتغال جلوگیری کنیم.

لازم به ذکر است میدان میوه و تره بار در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع و با زیربنای پنج هزار و ۶۶۳ متر مربع با هدف حمایت از تولید کشاورزی و مصرف کننده با ۴۶ واحد تجاری احداث شده و برای اجرای این پروژه اعم از احداث، محوطه‌سازی و تجهیزات، تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

گفتنی است با راه اندازی کامل این میدان میوه و تره بار برای ۳۸۵ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود. بر اساس پیش بینی‌ها، این مجموعه حدود ۳۴ درصد حجم میوه و تره بار مورد نیاز شرق استان را تأمین و فاز دوم احداث پایانه صادراتی و بسته‌بندی را نیز دنبال می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد