×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 29 اسفند - 1402
false
true
شرکت گاز گیلان، پیشرو در اجرای پروژه های مانیتورینگ در سطح کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر رضا حیدری نژاد رئیس واحد اندازه گیری و توزیع گاز گیلان با اعلام این موضوع که شرکت گاز گیلان پیشرو در اجرای پروژه های مانیتورینگ در سطح کشور است، اظهار داشت: هم اکنون تمامی ایستگاه های تقلیل فشار گاز و صنایع استان با هدف پایداری و استمرار جریان گاز مصرف کنندگان بویژه در زمان بحران در سامانه های این شرکت مانیتور می گردد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 45 ایستگاه تقلیل فشار CGS و 94 ایستگاه CNG در استان از طریق سامانه مانیتورینگ گاز گیلان به صورت شبانه روزی مورد پایش و نظارت قرار می گیرند، گفت: این واحد علاوه بر کنترل ایستگاه ها، 700 مشترک عمده را به سامانه مانیتورینگ متصل کرده و مصارف آنها را از راه دور قرائت می کند.

حیدری نژاد انجام کالیبراسیون 500 دستگاه کنتور توربینی و500  تصحیح کننده به منظور اندازه گیری صحیح و بدون خطای حجم گاز مصرفی، انجام مفاد پیمان پشتیبانی از سامانۀ مانیتورینگ و تجهیزات اندازه گیری و نصب و بهره برداری از دو دستگاه کنتور آلتراسونیک در ایستگاه گاز نیروگاه سیکل ترکیبی به منظور اندازه گیری دقیق تر حجم گاز مصرفی را از دیگر اقدامات مهم واحد اندازه گیری عنوان نمود.

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع گاز گیلان درخصوص دریافت و پایش آمار فشار گاز ورودی به استان توضیح داد: اطلاعات فشار گاز ورودی در ایستگاه های CGS در چهار مقطع زمانی در طی یک شبانه روز و همچنین اطلاعات مصرف ایستگاه ها در ساعات پایانی شبانه روز در ادارات گازی که نقاط تحویل تحت نظارت آنها می باشد در سامانه بطور مرتب ثبت شده و تحت کنترل و پایش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اطلاعات جمع بندی شده تحت عنوان گزارش مصرف و فشار روزانه به مدیرعامل و معاونین و رؤسا ارسال شده و در پایان ماه نیز حجم گاز دریافتی در نقاط تحویل، پایش، کنترل و محاسبه گردیده و به منطقۀ 9 عملیات انتقال گاز ارائه می گردد.

حیدری نژاد خاطرنشان ساخت: هم اکنون اطلاعات فشار و مصرف گاز نقاط تحویل به صورت آنلاین در سامانه پایش و کنترل شده و واحد اندازه گیری و توزیع گاز به صورت 24 ساعته پاسخگوی مسئولین مربوطه در خصوص وضعیت فشار و مصرف گاز در نقاط تحویل می باشد.

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع گاز گیلان درخصوص نظارت بر طراحی شاخه ها و مسیرهای اندازه گیری جریان گاز به منظور حفظ تعادل حجم گاز دریافت شده و حجم گاز تحویل شده به نقاط مصرف گفت: درجهت تحقق این مهم اقدامات مهمی همچون طبقه بندی اطلاعات نقاط و شیرهای رینگ بین شهری، هماهنگی با حوزۀ بهره برداری به منظور کنترل شیرهای رینگ بین شهری، کنترل فشار ورودی و خروجی ایستگاه ها در سامانه های مختلف و همچنین پایش حجم گاز مصرفی و ظرفیت آنها صورت گرفته است.

وی در خاتمه دانش افزایی کارکنان را از جمله موارد تاثیرگذار درجهت افزایش بهره وری واحد و به تبع آن سازمان دانست و بیان کرد: در واحد اندازه گیری برای افزایش سطح دانش و آگاهی پرسنل اقداماتی همچون برگزاری دوره های آموزشی، اعزام نماینده به شرکت های سازندۀ تجهیزات اندازه گیری، بررسی کاتالوگ های فنی تجهیزات اندازه گیری و  ارائه جزوات آموزشی به روز صورت گرفته است.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد