×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
سایه شوم آنفلوآنزای نوع H۷N۹ روی انسان‌ها

به گزارش «گیل بان»، شیوع آنفلوآنزای نوع H۷N۹ سلامت مردم در برخی کشورها مانند چین را به خطر انداخته است. چه حسی پیدا می کنید وقتی از دکتر خود بشنوید که “شما به نوعی از ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دچار شده اید که به شدت کشنده است؟!” این مفهوم شاید برای من و شما که در ایران زندگی می کنیم، کمی غریب باشد، اما مردم چین، سال هاست که با چنین مفاهیمی آشنا هستند و با آن زندگی می کنند!

شاید باور نکنید، اما طبق اعلام خبرگزاری های چین، از سال ۲۰۱۳ تا اواخر ۲۰۱۷ یک هزار و ۲۰۰ نفر از چینی ها به آنفلوآنزای پرندگان از نوع H۷N۹ مبتلا شده اند که آمار مرگ و میر آنها نیز بالاست. به عنوان مثال ۴۱ درصد از ۴۶۰ نفری که بیماری آنها در سال گذشته تایید شد، از دنیا رفتند. البته شیوع گسترده این بیماری در سال ۲۰۱۳ مرگ ۳۶ نفر را رقم زد و بیش از ۵,۶ میلیارد دلار به بخش کشاورزی چین خسارت وارد کرد. این نوع از ویروس به شدت قابل انتقال بوده و به راحتی انسان را نیز درگیر می کند.

مقامات چینی به دنبال این اتفاق، بازارهای فروش مرغ زنده را بستند، واردات را ممنوع کردند و در بخش حمل و نقل طیور، از اعمال تدابیر شدید امنیتی و قرنطینه ای دریغ نکردند.

خوشبختانه به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران، این سویه از ویروس آنفلوآنزای پرندگان، راهی برای نفوذ به داخل مرزهای کشور ندارد.

منبع: خبرگزاری ایانا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد