×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
ساخت مدرسه با کاغذهای باطله درتالش/فرهنگ سازی هدف اصلی است

به گزارش «گیل بان» دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان شهرستان تالش در یک حرکت شایسته در راستای کمک به توسعه حوزه فضاهای آموزشی این شهرستان و همچنین با هدف ترویج فرهنگ جمع آوری زباله های بازیافتی به ویژه کاغذ که برای ساخت آن چندین میلیون اصله درخت قطع می شود اقدام به جمع آوری کاغذهای باطله و تحویل آن به آموزش و پرورش تالش کرده اند.

این اقدام قرار است در کلیه مدارس شهرستان تالش و در میان معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش این ناحیه تاپایان سال تحصیلی ادامه یابد تا عواید حاصله از فروش کاغذهای باطله در پایان سال تحصیلی برای ساخت یا تعمیر و تجهیز یکی از مدارس عشایری این شهرستان هزینه شود.

براساس پیش بینی های انجام شده با اجرای این طرح بیش از ۲۰۰ تُن کاغذ باطله به ارزش ریالی ۴۵۰ میلیون ریال جمع آوری می شود.

مشارکت در یک حرکت خیرخواهانه

رئیس آموزش و پرورش تالش دراین باره به خبرنگار مهر گفت: یکی از اهداف این طرح آموزش این نکته است که کاغذ زباله نیست.

سیدمرتضی مختاری با بیان اینکه دانش آموزان باید بدانند برای تولید کاغذ، سالانه میلیون ها اصله درخت قطع می شود، افزود: این موضوع سبب شده تا آسیب جبران ناپذیر به محیط زیست وارد شود.

وی علت آغاز این طرح را فرهنگ سازی در میان دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور عنوان و خاطرنشان کرد: مشارکت در یک حرکت خیرخواهانه و توسعه حوزه فضاهای آموزش برای بهره مندی دانش آموزان عشایری از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

رئیس آموزش و پرورش تالش تصریح کرد: دانش آموزان مناطق عشایری شهرستان تالش با کمبود فضای آموزشی مناسب روبه رو بوده و مبالغ جمع آوری شده از این طرح در این حوزه هزینه می شود.

اجرای طرح جمع آوری کاغذهای باطله در ۴۴۰ مدرسه

وی با بیان اینکه این طرح در ۴۴۰ مدرسه شهرستان تالش اجرا می شود، یادآورشد: در این طرح دانش آموزان با مشارکت فرهنگیان کاغذهای باطله خود را به آموزش و پرورش شهرستان تالش تحویل می دهند تا با درآمد حاصله از فروش این کاغذها در پایان سال تحصیلی یک مدرسه برای دانش آموزان عشایری ساخته شود.

مختاری در ادامه با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ تُن کاغذ باطله در این طرح جمع آوری شود، افزود: ارزش اقتصادی این مقدار کاغذ باطله ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه اگر براساس برآوردهای انجام شده درآمد حاصله اجرای این طرح به حدی باشد که بتوان با آن یک مدرسه دو تا سه کلاسه در روستاهای کوهستانی تالش برای دانش آموزان عشایری ساخت این کار انجام می شود، گفت: در غیر این صورت این مبلغ برای تعمیر و تجهیز یک مدرسه عشایری هزینه خواهد شد.

جلوگیری از نابودی منابع جنگلی برای تولید کاغذ

یکی از دانش آموزان دختر مدارس تالش نیز دراین باره ضمن اظهار خوشحالی از شرکت در این طرح به خبرنگار مهر گفت: اجرای این طرح به نوعی به حفظ محیط زیست به ویژه منابع جنگلی کمک می کند.

وی با بیان اینکه کاغذ جزء زباله های بازیافتی است که می تواند از آن درآمد کسب کرد، افزود: علاوه براین از نابودی منابع جنگلی و قطع میلیون های اصله درخت برای تولید کاغذ نیز جلوگیری می شود.

دانش آموز تالش همچنین با اشاره به نتیجه اجرای این طرح، تصریح کرد: اینکه از درآمد حاصله از آن مدرسه ای برای دانش آموزان عشایری شهرستان ساخته می شود بسیار کار زیبا و خوشحال کننده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد