×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
ساخت بیمارستان جنرال «سردار جنگل» از سال آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر محمدتقی آشوبی با بیان اینکه گیلان تنها استان فاقد بیمارستان جنرال است، اظهار کرد: عدم برخورداری از بیمارستان جنرال تبعاتی برای حوزه بهداشت و درمان استان به دنبال دارد.

وی از اخذ مجوز احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابه جنرال گیلان در رشت خبر داد و بیان کرد: مقدمات کار فراهم شده و از سال ۱۴۰۲ فرایند ساخت این بیمارستان را تحت عنوان «سردار جنگل» آغاز خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آزمون جذب نیرو در نظام سلامت استان اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، خاطرنشان کرد: به دنبال غنی سازی کادر بهداشت و درمان استان هستیم.

آشوبی توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت را در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و اضافه کرد: باید در فرایند توسعه مسیر علمی را طی کنیم و به ابزارهای روز مجهز شویم.

وی همچنین از بهره برداری از بیمارستان ۴۱۲ تختخوابه لاکان رشت تا سال آینده خبر داد و بیان کرد: برای تجهیز این بیمارستان نیازمند اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هستیم.

سرپرست علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افتتاح بیمارستان لاکان بخشی از مشکلات استان را حل می کند، یادآور شد: در جریان سفر سال آینده رئیس جمهور به گیلان مجوز بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابه جنرال را خواهیم گرفت که مطالبه جمعیت دو و نیم میلیونی ماست.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره کرونا، یادآور شد: مردم حتما در فضاهای بسته ماسک بزنند زیرا کرونا تمام نشده و هم اکنون ۹۲ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد