×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
زندگی میرزا کوچک با آیات قرآن عجین شده بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر پنج شنبه در دومین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا در قم، نهضت حضرت امام خمینی (ره) را تحول ساز و تمدن ساز برشمرد و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران حرکت بزرگ و عظیمی بود که طومار ۲۵۰۰ ساله طاغوت را در هم پیچید و معادلات دنیا را بر هم زد.

وی با اشاره به برجستگی‌های قیام جنگل و اثرگذاری آن در تاریخ، افزود: در یک قرن اخیر وجود دو عالم بزرگ حضرت آیت الله مدرس و شهید میرزا کوچک خان جنگلی در حراست در جغرافیای سیاسی و اعتقادی اثرگذار بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تبیین و مقایسه رفتارهای مبارزاتی و اعتقادی این دو عالم برجسته پرداخت و بیان کرد: این دو عالم از انقلابیون برجسته، رهبران مجاهد و اثرگذاران اجتماعی، اعتقادی و سیاسی بودند.

آیت الله فلاحتی، قم را مرکز و مبنای توسعه و ترویج تعالیم دینی در دنیا برشمرد و اضافه کرد: قم مرکز رشد علمی و معارف الهی در جهان و همیشه منشأ اثربخشی علمی بوده است.

وی با تاکید بر تکریم عالمان و مجاهدان و انقلابی، افزود: دفاع از مجاهدان و عالمان دینی در واقع دفاع از مرجعیت و روحانیت شیعی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه این استان در بسیاری از خطوط تاریخ معاصر جز اولین‌ها بوده است، گفت: میرزا کوچک اسطوره و قهرمان گیلانی که تاریخ و سرنوشت ایران متحول کرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به جایگاه علمی و معرفتی میرزا کوچک خان جنگلی، بیان کرد: اساتید برجسته آن زمان شالوده فکری، معرفتی و علمی میرزا کوچک خان جنگلی را شکل دادند.

وی ادامه داد: میرزا کوچک در مکتب اساتیدی چون سیدعبدالوهاب ضیابری درس آموخت و روحیه مبارزاتی سیدعبدالوهاب، تجلی بخش استکبارستیزی در اندیشه میرزا کوچک خان جنگلی شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با واکاوی شخصیت میرزا کوچک خان در ابعاد مختلف، بیان کرد: جایگاه روحانیت و عرفانی و روحیه تظلم خواهی و مبارزاتی میرزا باید برای نسل جوان تبیین شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در سن ۱۴ سالگی شخصیت میرزا را درک کرده بود، گفت: حضرت امام در همان سنین نوجوانی به کمک میرزاکوچک خان شتافت و از نهضت جنگل حمایت کرد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه میرزا در بیان امامین انقلاب، افزود: میرزا در ۴۲ سال عمر با برکتش دستاوردهای بزرگی برای اقتدار ایران به ارمغان آورد که تمام نظرها را به سمت خود جلب کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک خان ستاره درخشان در آسمان تاریخ ایران و گیلان است، گفت: انعکاس اقدامات و حرکت ارزشمند میرزا کوچک خان بعد از یک قرن همچنان درخشان و هدایت گر است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به زندگی عرفانی و اعتقادی میرزا کوچک خان، بیان کرد: زندگی میرزا با آیات قرآن و احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) عجین شده بود.

وی با اشاره به نیاز مبرم ولایت فقیه در پیشبرد اهداف تعالی نظام و جامعه، افزود: وجود رهبری و ولی نیاز ضروری در جامعه بوده و این مهم در انقلاب‌های تاریخ به اثبات رسیده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به کینه ورزی ها و فتنه انگیزی های دشمن در از ابتدای انقلاب تاکنون، اضافه کرد: دشمن دنبال تخریب و تضعیف ظرفیت ارزشمند انسانی است.

وی با اشاره به اثرگذاری روحانیت در جامعه، افزود: تفکر و اندیشه جامعه ایرانی گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ابعاد گسترده فتنه ۸۸ و سایر فتنه‌ها در کشور بیان کرد: آسیب‌های هشت ماهه فتنه ۸۸ به مراتب سنگین‌تر و هزینه بر تر از جنگ هشت ساله بود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه برخی خواص در فتنه‌ها رفوزه شدند، گفت: برخی خواص در جریان فتنه ۸۸ و فتنه‌های اخیر به سمت پوسیدگی رفتند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد