×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
رونق فضای کسب و کار در آستارا 500 نفر را شاغل کرد

به گزارش «گیل بان»، محسن آهنی تصریح کرد: سال گذشته 20 نفر با معرفی اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا به بانک های عامل، 50 میلیارد ریال تسهیلات دارای نرخ سود پایین دریافت و واحدهای تولیدی راه اندازی کردند.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برای توسعه فضای تولید و اشتغال قدم های موثر برداشته، اضافه کرد: ارائه آموزش های فنی و قوانین صنفی به صاحبان واحدهای تولیدی و بازاریان از اولویت های این اداره است و در سال گذشته 600 نفر در این راستا آموزش دیدند.
وی همچنین از معرفی 661 متخلف اقتصادی به تعزیرات حکومتی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این متخلفان در مجموع به پرداخت 13 میلیارد و 724 میلیون و 582 هزار و 230 ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
آهنی ادامه داد: سال گذشته در پی 258 گزارش مردمی از تخلفات اقتصادی، 205 بار گشت مشترک با اداره های مرتبط اجرا و 17 هزار و 744 بار از واحدهای صنفی به خصوص نانوایی های آستارا توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت بازدید شد.
او گفت: بازرسی ها با هدف تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع بر محور عدالت و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی انجام می شود و بیشترین تخلف صنفی سال گذشته گرانفروشی و درج نشدن قیمت، صادر نشدن صورتحساب و کم فروشی از دیگر تخلفات اصناف در آستارا بوده است.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از شهروندان و گردشگران خواست در صورت مشاهده تخلف اقتصادی، مراتب را با شماره تلفن 124 به این اداره یا با شماره 01344819767 به واحد بازرسی اتاق اصناف گزارش دهند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن با حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب در بازارچه ساحلی متمرکز شده، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد