×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
روحانیون برای تبلیغ دین به ابزار روز مجهز شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت الاسلام محمدجواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آستارا با اشاره به ۲۵ ذیقعده و روز دحوالارض به بیان اهمیت سرزمین مکه، خانه کعبه و فریضه حج پرداخت و آثار این اجتماع بزرگ مسلمانان بسیار با اهمیت است.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و۷۲ شهید حادثه تروریستی هفتم تیر با اشاره به اهمیت برپایی عدالت در جامعه، افزود: عدالت یکی از مهمترین عوامل دوام و بقای جوامع بوده و هست و در جامعه‌ای که به نام اسلام زینت یافته این صفت زیبای الهی باید به خوبی اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و نقش مهم مبلغان در تبلیغ دین، تصریح کرد: تبلیغ دین رسالت انبیا و نصرت و یاری پروردگار عالم است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه امروز کار پیامبرگونه روحانیون و مبلغان در تبلیغ دین و تحمل سختی‌ها و شنیدن کنایه‌ها بسیار ستودنی است، تأکید کرد: برای تکمیل این فضیلت باید در امر تبلیغ دین خود را به دانش و ابزار روز مجهز کنید تا بتوانید مردم را به سوی قرآن و اهل بیت (ع) که حقیقت دین هستند راهنمایی کنید.

وی با اشاره به آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا شهروندان باید مصرف بهینه انرژی را در دستور کار قرار دهند، گفت: صرفه جویی به معنای مصرف نکردن و تحمل سختی نیست بلکه به معنای درست مصرف کردن بوده و این امر مهم باید به صورت یک فرهنگ صحیح در مردم نهادینه شود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه به بیان نگاه به عملکرد دولت باید منصفانه باشد، افزود: دولت در کنترل کرونا، کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی و رشد پایه پولی، فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و بیمه کردن هموطنان موفق بوده اما تاکنون در مباحث اقتصاد داخلی توفیق چندانی نداشته است.

وی همچنین با اشاره به نگرانی عده‌ای از وضعیت دولت با بیان اینکه از نقد دولت نترسید، گفت: نقد تخریب دولت نیست بلکه کمک برای بیان نقاط ضعف به منظور برطرف کردن آنها است.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه امروز ابزار رسانه یکی از عوامل اقتدار و موفقیت است، افزود: دولت برای شفاف سازی و آگاه کردن مردم باید از رسانه‌ها بیشتر و بهتر استفاده کند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد