×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 28 فروردین - 1403
false
true
رعایت حقوق شهروندی و مشارکت اجتماعی، وظیفه همگانی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت الاسلام عبدالله یگانه در جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی بخش پره سر با عنوان تأثیر ارتقاء سطح فرهنگ عمومی بر رعایت حقوق شهروندی و مشارکت اجتماعی افزود: معنا و مفهوم حقوق فرهنگی شهروندان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تامین حقوق فرهنگی در حوزه باورها، گرایش‌ها، رفتارها و نهادهای فرهنگی است.
وی افزود: توجه به ارزشها و اخلاق اجتماعی و بها دادن به مردم و خواست آنها از ضروریات انکارناپذیر است و نظام جمهوری اسلامی برای تحقق مطالبات مردمی بصورت شبانه روزی در تلاش می باشد و مردم هرگز این اجازه را به رسانه‌های بیگانه نخواهند داد تا از مطالبه گری‌های موجود سوء استفاده کنند.
امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش پره سر با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر گفت: نسل جدید و دهه هشتادی ها دارای روحیات خاصی هستند که امروز دشمن از احساسات پاک این جوانان سوءاستفاده می کند و بروز احساسات و مطالبه گری آنان را نوعی ایستادگی در مقابل نظام تلقی می کند.
همچنین در این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر هم ضمن قرائت دستور جلسات قبلی در خصوص عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی گفت: ممنوعیت استفاده از واژه های بیگانه باید در دستور کار همه نهادهای فرهنگی قرار گیرد.
دکتر مجیدشافعی افزود: اگر خواستار نهادینه شدن اخلاق در جامعه هستیم، باید با قدرت تمام به سمت ترغیب و تشویق گروه‌های مختلف به سمت رسیدن به جامعه ایمانی و بی‌نقص گام برداریم.
شافعی گفت: اصناف و گروه‌های مختلف مردم به دنبال توسعه فرهنگ و زنده‌نگه‌ داشتن آن هستند و ما به سهم خود از این گروه‌ها که به دنبال هدایت و ترویج جامعه به سمت اخلاق اسلامی هستند حمایت می کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر ادامه داد: حقوق شهروندی یکی از مباحث اجتماعی و سیاسی در جامعه های مختلف است که بر پایه آن افراد باید از فرصت های یکسان بهره مند شوند.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزارنفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد