×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
رشد ۳۷ درصدی ارزش محصولات شیلاتی مساوی است با کاهش ۲۴ درصدی واردات

به گزارش «گیل بان»، حسن صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ تن خاویار پرورشی تولید شده که امسال پیش بینی می شود به بیش از ۳ هزار تن برسد، همچنین تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۰ هزارتن گوشت ماهیان خاویاری و ۱۰ تن خاویار تولید می شود.

وی افزود: طی سال جاری بیش از ۳۲ هزارتن میگو در کشور تولید شده و تولید این محصول طی ۳ سال اخیر سالانه ۳۰ درصد رشد داشته و تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از ۶۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری صادرات میگو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهی در قفس در کشور تولید شده و امسال به بیش از ۲۰ هزار تن خواهد رسید این درحالی است که طی سال جاری بیش از ۷۰ بهره بردار پرورش ماهی در قفس موافقت اصولی دریافت کردند، هم اکنون بیش از ۴۷۰ قفس در کشور مسقر شده و بیش از ۲۷۰ قفس ماهی دار شده است.

صالحی اظهار کرد: ایران بین ۳۵ کشور فعال در زمینه صید تن ماهیان در اقیانوس هند، از لحاظ تعداد شناور و میزان صید رتبه اول را به خود اختصاص داده است. سال گذشته بیش از ۱۶۲ هزار تن قزل آلا در کشور تولید شده که پیش بینی می شود تولید قزل آلا در سال جاری ۱۵ درصد رشد خواهد داشت.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: فروش آنلاین ماهی در ۴ شهر تهران، تبریز، مشهد و شیراز به نام آنلاین ماهی آغاز شده و طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از سفارش به دست مشتری خواهد رسید، همچنین ماهی قزل آلا از طریق فرودگاه امام خمینی به امارات، قطر، روسیه و مالزی صادر می شود و تفاهمنامه ای با فرودگاه پیام کرج منعقد شده که انواع آبزیان شیلاتی به کشورهای هدف صادر می شود.

منبع: خبرگزاری ایانا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد