×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
راهبرد آمریکایی‌ها برای ایجاد یک درگیری ساختگی با سپاه شکست خورد

به گزارش «گیل بان»، سرهنگ پاسدار علی توشه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه تحرکات جریان مقامت و هدف قرار گرفتن تأسیسات آرامکو معادلات آمریکایی‌ها را در منطقه برهم زده است اظهار داشت: راهبرد آمریکایی‌ها برای ایجاد یک درگیری ساختگی با نیروهای سپاه پاسداران در دریا شکست خورده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه آمریکایی‌ها با این نقشه قصد داشتند ایران اسلامی را به عنوان تروریست به جهان معرفی کند ابراز داشت: آن‌ها فصد داشتند با یک توطئه‌چینی حساب شده در گام نخست ابتدا زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند و سپس زمینه تحقیر ما را در مجامع جهانی فراهم سازند.

توشه لزوم تطبیق اتفاقات و حوادث کنونی با وقایعی که در دوران دفاع مقدس برای جمهوری اسلامی ایران حادث شد را ضروری خواند و عنوان کرد: حتی یک خطای محاسباتی می‌‌تواند داشته‌های ما را از بین ببرد زیرا راهبرد مذاکره و اعتماد به کشورهای اروپایی و آمریکایی از مدت‌ها قبل به شدت شکست خوده است.

وی شناخت شمر زمان در جبهه کفر و شناخت امام حسین(ع) زمان در جبهه حقیقت را تنها در سایه درس گرفتن از وقایع عاشورا و تجربیات دفاع مقدس ممکن دانست و تصریح کرد: تمام تاریخ اسلام و انقلاب مملو از عبرت‌ها و تجربیاتی است که اگر از آن‌ها غافل بمانیم راه و مسیر سیطره دشمن به راحتی گشوده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان جنایت‌های وحشتناک و خائنانه منافقان در طول دفاع مقدس و دوران حیات انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: مردم با جان و دل خود از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی دفاع کردند و نقش مردم ولایتمدار گیلان با هدایت‌های آیت‌الله احسان‌بخش بر هیچ کسی پوشیده نیست.

توشه تقدیم 8 هزار شهید و تعداد بسیار زیادی ایثارگر، جانباز و آزده به میهن اسلامی از استان گیلان برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید همواره مراقب افکار نفوذی‌ها باشیم زیرا هیچ کسی وقایع سال‌های ابتدایی جنگ را که فرماندهی قوا به دست رئیس جمهور وقت بود فراموش نمی‌کند.

وی عزم و جدیت دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی ایران در تمام عمر چهل ساله انقلاب را دلیلی محکم بر لزوم عدم اعتماد به آنان بیان کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده که نباید به دشمن اعتماد کنیم زیرا توجه و اعتماد به دشمن نتیجه‌ای به غیر از فرصت‌سوزی و هدررفت زمان برای کشورمان در بر ندارد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان ضمن تشکر از مواضع انقلابی رئیس جمهور کشورمان در مراسم سخنرانی سازمان ملل خاطرنشان کرد: در‌ سال‌های اخیر فرصت‌های بسیار زیادی را به علت دادن زمان به دشمن از دست دادیم به طوری‌که جلوی توسعه و پیشرفت کشور در بسیاری از امور به مدت 6 تا 7 سال تمام گرفته شد.

توشه با بیان اینکه اعتماد به دشمن نتیجه‌ای به غیر از عدم پیشرفت و توسعه و فرصت‌سوزی برای کشورمان به ارمغان نیاورده است اظهار داشت: مقام معظم رهبری حسین زمان است بنابراین طبق گواه تاریخ و تجربیاتی که از قیام بزرگ عاشورا گرفته‌ایم هر جا که پشت ولایت را خالی کنیم جز شکست چیزی نصیب ما نمی‌شود.

وی قرار گرفتن 34 کشور جهان در برابر جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس را نشانه ترس دشمن از استراتژی انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: عملیات بیت‌المقدس و بسیاری از عملیات‌های دیگر که توسط رزمندگان ایران اسلامی انجام شد قسمت‌های زیادی از خاک کشورمان را از دشمن بعثی بازپس گرفت.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان حمله رژیم بعث عراق در 31 شهریور از زمین، هوا و دریا به خاک کشورمان و استراتژی صدام برای هجوم گسترده در یک زمان کوتاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: در روزهای ابتدایی جنگ، نیروهای بعثی همزمان از چهار فرودگاه عراق 192 پرنده و جنگنده را به سمت مرزهای ما روانه کردند.

توشه از هدف قرار گرفتن 19 شهر کشورمان توسط هواپیماهای جنگی رژیم بعثی سخن گفت و اظهار داشت: نیروهای عراقی در همان روزهای اولیه پس از تجاوز به مرزهای ایران اسلامی سه نقطه شمالی، میانی و جنوبی کشور را مورد هدف قرار دادند و با 12 لشکر مجهز و هزاران نیروی جنگی تهاجم گسترده‌ای را علیه ما آغاز کردند.

وی با تأکید بر اینکه به علت سیاست‌های رئیس جمهور وقت، مقدار زیادی از خاک کشورمان در طول یک سال به تصرف و اشغال رژیم بعثی درآمد تصریح کرد: پس از کنار رفتن و جایگزینی رئیس‌جمهور جدید معادلات جنگ تغییر کرد و عملیات‌های موفقیت‌آمیز رزمندگان اسلام توانست بسیاری از شهرهای ما را از اشغال درآورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد