×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
برگزاری مراسم بزرگداشت شهید «ابوالحسن کریمی» در رشت و لاهیجان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت سردار حزب الله گیلان دادستان شهید حاج ابوالحسن کریمی که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تبیین و معرفی شخصیت والای شهدای انقلاب اسلامی، گفت: ابعاد و زوایای زندگی بسیاری از شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی برای نسل جوان پنهان و مکتوم مانده است.

وی با بیان اینکه علیرغم همه تلاش‌های انجام شده برای معرفی سردار حزب الله گیلان و دادستان شهید حاج ابوالحسن کریمی در سال‌های اخیر، هنوز موفقیت مطلوب حاصل نشده است، اظهار کرد: برخی تنگ‌نظری‌ها در سال‌های گذشته، مانع از شناساندن شخصیت جامع این شهید والامقام به نسل جوان شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شهید حاج ابوالحسن کریمی همچون شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید، تصریح کرد: اگر امروز این شهید بزرگوار زنده بود عده‌ای وی را به تندروی متهم می‌کردند.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه برخی در تلاش هستند تا نام دادستان شهید گیلان حاج ابوالحسن کریمی به فراموشی سپرده شود، بیان کرد: روح عظیم این شهید مظلوم همچون خورشید تابان نورافشان است.

وی با بیان اینکه کتاب «شهید ابوالحسن کریمی سردار حزب الله گیلان» توانسته است بخشی از زوایای مختلف زندگی این شهید گرانقدر را به خوبی به تحریر درآورد، تاکید کرد: چاپ مجدد این کتاب که در گذشته توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیگیری شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان شخصیت شهید ابوالحسن کریمی را نمونه یک مبارز انقلابی دانست و گفت: شخصیت و مراحل مختلف زندگی این شهید بزرگوار در مسئولیت‌ها و کسوت دبیر آموزش و پرورش، فرماندار لاهیجان و دادستان استان گیلان می‌تواند برای همگان آموزنده باشد.

وی از برگزاری دو مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت دادستان شهید گیلان حاج ابوالحسن کریمی در شهرهای رشت و لاهیجان خبر داد و افزود: این مراسم در شهر رشت روز شنبه، ۱۲ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ در مسجد امام رضا(ع) گلسار و در شهر لاهیجان روز یکشنبه، ۱۳ فروردین ساعت ۱۵:۳۰ در مسجد جامع این شهر برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد