×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
ذات هنرمند دور از بی تفاوتی است/ مستندهای فاخر از بزرگان گیلان تولید می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ رضا ثقتی در اختتامیه جشنواه فیلم مستند میراث ناملموس، همچنین اختتامیه جشنواره تولیدات و مستندات رادیویی(ژیوار) و اختتامیه جشنواره خوانش اشعار گیلکی که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با قدردانی از مدیریت و راهبری موسسه فرهنگی و هنری چندمنظوره اکسون در برگزاری این جشنواره ها، اظهار کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در اهالی فرهنگ و هنر نشاط و امید ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در جریان رویدادهای فرهنگی و هنری گرد هم جمع می شوند، تصریح کرد: جشنواره های فرهنگی و هنری به بدنه فعالیت های فرهنگی و هنری استان رونق می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ذات هنر و هنرمند را جدا از انفعال و بی تفاوتی و گوشه نشینی دانست و عنوان کرد: مهجوریت از ذات هنر دور است و لذا برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری مصداق عینی همین عدم مهجوریت و انفعال و بی تفاوتی هنرمندان است.

ثقتی، صاحبان اصلی میراث ناملموس را شخصیت هایی دانست که مدیون زحمات چندین ساله آنان در عرصه های فرهنگی و هنری هستیم و گفت: در جریان جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس از زندگینامه چهره های نامی استان مستند ساختیم.

وی هنر را ابزاری مانا و ماندگار دانست و ادامه داد: هنر زیباترین ابزار برای رساندن پیام و انتقال محتوا و ترویج ارزش است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقش هنرمندان در مقابله با ناهنجاری ها و نابسامانی های فرهنگی و اجتماعی، متذکر شد: هنر و هنرمند همیشه نقش آفرین و تاثیرگذار بوده و هر کجا این نقش آفرینی مشهود نبوده، ما هنرمندان را وارد میدان نکردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید فیلم مستند از صاحب منصبان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر و ادب استان دست خالی بودیم، خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس که مقرر شده سالانه برگزار شود تا حدودی خلاءها را جبران کرده و می خواهیم برای مفاخر و بزرگان فرهنگی و هنری و ادبی و ارزشی استان مستندهای فاخر و ملی تولید کنیم.

ثقتی، شهید حسن عشوری، شهید ابوالحسن کریمی، استاد محمدحسین مهدوی(م.موید)، استاد منوچهر ویسانلو، استاد انوش نصر و… را از جمله مفاخر استان دانست و بیان کرد: با نقش آفرینی هنرمندان و ظرفیت های مردمی و پیشرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید کارهای بر زمین مانده عرصه فرهنگ و هنر گیلان را برداریم و گیلان را به جایگاه اصلی خودش که شماره یک بودن در حوزه فرهنگ و هنر است، باز گردانیم و تبدیل به مرکز رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری کشور شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد