×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها ، آینه تمام‌نمای عرض ارادت مردم گیلان به امام رضا (ع) باشد / به‌دنبال مانایی بیشتر این دوره از جشنواره هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ رضا ثقتی در دیدار دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در آینه رسانه های کشور با ابراز خرسندی از میزبانی مجدد گیلان برای این جشنواره اظهار داشت: این، فرصتی ارزشمند است که سفیر نشر فرهنگ رضوی در استان و کشور باشیم و باید در ترویج شعائر این فرهنگ، نهایت تلاش و اهتمام خود را به کار بگیریم.

وی ادامه داد : بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با توجه به اهمیت و ضرورت نشر فرهنگ رضوی یکی از مبارک ترین و ارزشمندترین تولید ساختاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که دارای برکات بسیاری بوده و خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همکاری و هم افزایی در برش های استانی با این بنیاد را از تکالیف ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها خواند و خاطر نشان کرد : برگزاری جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در آینه رسانه های کشور که به میزانی گیلان برگزار خواهد شد ، باید آینه‌ تمام‌ نمای عرض ارادت و ابراز عشق و وفاداری خالصانه مردم استان به علی بن موسی الرضا باشد.

وی با اشاره به سوابق دیرینه ابراز ارادت مردم گیلان به سلاله پاک پیامبر (ص) افزود : بهره گیری از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر استان ، در تبلور عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت اثرگذار است.

ثقتی برگزاری متفاوت این دوره از جشنواره با استفاده از تجارت گذشته و امکانات و ظرفیت های کنونی را مورد تأکید قرار داد و گفت : در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره ، تا مراسم اختتامیه ، توزیع عادلانه ای صورت گیرد تا شمیم عطر امام رضا (ع) از آینه مطبوعات ، هر چه بیشتر در جامعه پراکنده شود و آحاد مردم با آن مأنوس شوند.

وی بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور شخصیت های ملی با محوریت موضوعات و اهداف جشنواره به ویژه موضوع امام رضا (ع) ، الگوی مدارا و گفت وگو که از بخش های ویژه جشنواره است ، تأکید کرد.

برپایی نمایشگاه های متعدد هنری با رویکرد تبیین فرهنگ رضوی از دیگر مواردی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار اجرای آن شد و گفت : این برنامه ها و نیز تدوین کتاب ، به مانایی جشنواره کمک می کند.

ثقتی گفتمان دولت مردمی و جهادی سیزدهم را ترویج فرهنگ رضوی عنوان و اضافه کرد : با اعتقاد به این گفتمان ، باید شاهد ارائه عملکرد خوبی هم به لحاظ کمی و هم کیفی در این جشنواره باشیم.

یقینا با رشد کیفی که خواهیم داشت در گفتمان دولت بحث ترویج فرهنگ رضوی است و بایستی ما هم عملکرد خوبی به لحاظ کیفی کار داشته باشیم.

سید جلال فیاضی دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در آینه رسانه های کشور نیز در این دیدار ، دیدگاه های خود برای هرچه بهتر برگزاری این دوره از جشنواره را بیان کرد.

دیگر اعضای دبیرخانه جشنواره نیز نظرات خود را مطرح کردند.

دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره‌ بین ‌المللی امام رضا علیه‌ السلام است که با اهداف :

 

* ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت ، سیره و معارف امام رضا علیه ‌السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ؛

* شناسایی ، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی ، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت ؛

* فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی ؛

* گسترش فرهنگ ناب رضوی در رسانه‌ها و توسعه مشارکت عمومی در تولید و نشر محتوای فرهنگ رضوی در فضای مجازی ؛

* ترویج سبک زندگی رضوی با تأسی از آموزه‌های قرآن کریم و احادیث، شخصیت و سیره امام رضا (ع) و اهل بیت علیهم‌السلام ؛

* حمایت از توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای بر پایه فرهنگ، سیره و آموزه‌های رضوی در مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ؛

* تقویت دیپلماسی زیارت و دیپلماسی فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ منور رضوی در کشورهای همسایه اسلامی و منطقه اوراسیا ؛

به میزبانی استان گیلان برگزار می شود.

این جشنواره در بخش ملی شامل : قالب‌های منتشر شده در مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری : سرمقاله و یادداشت ؛ – تیتر ؛ – خبر ؛ – گزارش ؛ گزارش خبری ؛ – مصاحبه ؛ – نقد و مقاله ؛ – عکس و گزارش تصویری ( مجموعه عکس و کلیپ ) ؛ و نیز بخش ویژه ( امام رضا علیه‌السلام ؛ الگوی مدارا و گفتگو ) و بخش بین الملل است.

آخرین مهلت ارسال آثار ، 28 اسفند ماه ۱۴۰۱ و اختتامیه جشنواره نیمه دوم اردیبهشت ماه سال آینده است.

منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد