×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
جابجایی 55 هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا با 894 واگن

به گزارش «گیل بان» رسول امیدی اظهار کرد : از نخستین روز افتتاح رسمی بارانداز و پایانه بین المللی ریلی آستارا، گمرک برای تسهیل در امور صادرات ، واردات و ترانزیت در این مکان مستقر شده است.

وی با اشاره به آمار سه ماه نخست سالجاری جابجایی کالا در این پایانه ، ادامه داد : طی مدت مذکور 55 هزار و 63 تن کالا توسط 894 واگن از پایانه ریلی آستارا به اقصی نقاط جهان جابجا شده است که مبین اهمیت و پویایی اقتصادی این منطقه است.

امیدی در ادامه به تفکیک صادرات ، واردات و ترانزیت کالا از این پایانه اشاره کرد و گفت : در این مدت 35 هزار و 884 تن کالا با 590 واگن واردات ، 15 هزار و 714 تن کالا با 253 واگن صادرات و 3 هزار و 465 تن کالا با 51 واگن ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد : کلینکر سیمان،چوب، MDF ، غلات، سنگ، کاشی و سرامیک ، میوه ، لوازم خانگی تولید داخل و سایر موارد از مهمترین کالاهایی هستند که از طریق این پایانه جابجا شده است.

مدیر کل گمرک آستارا، مقصد صادرات کالا را از این پایانه کشورهای روسیه، گرجستان، آذربایجان و قرقیزستان برشمرد و خاطر نشان کرد : در حال حاضر مبدأ واردات کالا به کشور، فقط روسیه است که در آینده ای بسیار نزدیک، از شمال اروپا هم در این بارانداز جابجایی کالا خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا ، نخستین رام قطار باری آزمایشی برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا ، در 19 بهمن 1396 وارد بارانداز ریلی آستارا شد و عملیات جابجایی کالا از پایانه این بارانداز به شکل رسمی با برگزاری مراسم افتتاح از 7 فروردین 1397 آغاز شد و همچنان تداوم دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد