×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای در کشور به همت بسیج

ب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» پرفسور علی کرمی عصر چهارشنبه در همایش ملی اقتصاد مقاومتی در گیلان در دانشگاه پیام نور رشت با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی نگاه باید مستقل باشد، اظهار کرد: ارائه راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات کشور در حوزه اقتصادی سبب حیرت دنیا شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران در طول چهل و یک سال گذشته به رغم همه فشارها در مقابل دشمنان ایستاده است، افزود: امروز شاهد دستاوردهای فراوانی به ویژه در حوزه علمی انقلاب اسلامی ایران هستیم.

مردمی کردن و تیکه بر علوم دانش بنیان رویکرد اقتصاد مقاومتی

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله با اشاره به رتبه چهار ایران در جهان و جایگاه یک در حوزه نانو، گفت: استکبار جهانی حتی کسب علم را نیز برای ایران تحریم کرده است اما جوانان ما نشان دادند به رغم همه تحریم‌ها توانمندی‌های بسیاری در حوزه علمی دارند.

وی در ادامه به اقدامات بسیج در حوزه بومی کردن علوم مختلف اشاره و تصریح کرد: در همین راستا امروز با تکیه بر توان داخلی و تولید غذاهای حلال و صادرات آن سبک زندگی اسلامی را به سایر کشورها صادر می‌شود.

پرفسور کرمی با بیان اینکه مردمی کردن و تکیه بر علوم دانش بنیان از رویکردهای اساسی اقتصاد مقاومتی است، تأکید کرد: نیازمند واکنش سریع و به موقع در برابر حملات دشمن هستیم.

وی با اشاره به تحریم‌های دارویی به رغم ادعای مقامات آمریکایی، افزود: یکی از مواردی که در ماه‌های گذشته بسیار تکرار شده تحریم ورود پانسمان بیماران EB است که امروز بسیجیان ما موفق به تولید این پانسمان شده‌اند که به زودی وارد بازار خواهد شد.

کرمی در ادامه با تأکید بر اینکه برای دادن پاسخ‌های مناسب به دول خارجی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همراهی وزارت امور خارجه هستیم، گفت: فرانسه با عرضه فاکتور ۸ آلوده ویروس ایدز را وارد ایران کرد که متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم در سطح بین‌المللی حق کودکانی که به این ویروس آلوده شدند را بگیریم.

محقق حوزه بیولوژیکی با اشاره به لزوم اصلاح نظام آموزشی کشور و با بیان اینکه شیوه‌های اقتصاد مقاومتی و مفاد آن باید سرفصل نظام آموزشی قرار گیرند، اظهار کرد: اقتصاد مردم محور از اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید از آن غافل شد.

لزوم گفتمان سازی و مشارکت همگانی در اقتصاد مقاومتی

وی همچنین به ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه‌های اقتصادی، اشتغال و لجستیک اشاره کرد و افزود: گفتمان سازی و مشارکت همگانی در اقتصاد مقاومتی، ظرفیت و کارکردهای بسیج سازندگی و سایر اقشار از مقوله‌های مهمی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

کرمی با تأکید بر اینکه باید از توان عظیم بسیج در راستای توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات رهبری بهره‌گیری شود، گفت: یکی از تأکیدات رهبری به مسئولان بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در حوزه اقتصاد، کارآفرینی و اشتغالزایی بوده است.

وی در ادامه به برخی موانع عدم بهره‌گیری از توان و ظرفیت بسیج اشاره و کمرنگ شدن اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بین برنامه‌های دستگاه‌ها، بروکراسی اداری و عدم توجه برخی مدیران به اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی، عدم همکاری بانک‌ها و سایر نهادهای اقتصادی و عدم بهره‌برداری مناسب از همه اقشار بسیج، عدم آموزش و فرهنگ سازی و اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی را از جمله موانع و راهکارهای استفاده از ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

کرمی با اشاره به نبود آموزش کافی و عدم دانایی در زمینه جذب بودجه و منابع مالی، گفت: این موضوعات نیز از دیگر موانع استفاده از ظرفیت‌های بسیج و تفکر بسیجی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه لزوم توجه به آموزش، فرهنگ سازی و ترویج اهداف، برنامه و روش‌های اجرای اقتصاد مقاومتی در همه عرصه‌ها را از راهکارهای بهره‌گیری از توان اقشار بسیج در اقتصاد مقاومتی برشمرد و تأکید کرد: باید اتاق فکر و هیئت اندیشه‌ورز برای ایده‌های خلاقانه تشکیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد