×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
تقدیر از علی علی پور مدیر مسئول هفته نامه همای گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار ؛ روز شنبه 16 مرداد 1400 طی مراسمی با حضور تعداد بسیار محدودی از فعالان عرصه رسانه شهرستان  و رعایت پروتکل های بهداشتی از  زحمات علی علی پور نیاول” خبرنگار فعال و با سابقه و مدیر مسئول هفته نامه همای گیلان و پایگاه خبری همای خبر تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم نگار نادری ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و پاسداشت حرمت خون شهید صارمی گفت : بسیار تمایل دارم تا تشکل صنفی یا انجمنی توسط خبرنگاران در شهر شکل بگیرد . در این حوزه نیاز به آموزش دانش حقوقی ، دانش اخلاق حرفه‌ای است ضمن اینکه حس همکاری و آگاهی ، دانش و حقیقت طلبی از ابزار این حرفه و شغل است.

وی در ادامه در خصوص طرح ملی واکسیناسیون خبرنگاران گفت:  لاهیجان در سری اول از لیست ۷۵ نفر ، توانست ۵۰ نفر را واکسینه کند . نادری با بیان اینکه  این شهر دارای ۳۰ پایگاه خبری ، رسانه‌های مکتوب و کانال تلگرامی دارای مجوز شامد می باشد افزود: در هر رسانه اگر پنج نفر مشغول به کار باشند تعداد خانواده رسانه به بیش از ۱۵۰ نفر خواهد رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد: سامانه جامع رسانه‌ها محل ثبت نام علاقمندان به  حرفه‌ای خبرنگاری است و تمام کارهای مربوط به رسانه ها ابتدا باید در این سامانه ثبت شود . افرادی که در این حرفه مشغول هستند اما هنوز مجوز نگرفته اند حتماً برای رسمی شدن کار خود ، در این سامانه ثبت نام کنند.

در ادامه این مراسم علی علیپور مدیر مسئول هفته نامه همای گیلان و پایگاه خبری همای خبر ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار گفت: خبرنگاری شغل ارزشمندی است و اگر همه ی ابزار و لوازم مربوط به خبرنگاری را کنار بگذاریم مهمترین بخشی که در خبرنگاری ارزشمند و مهم است قلم است . قلم، هدایت راه خلق الله است و انسان را از جهالت نجات می دهد و در مقابل نفس اماره به دلیل انتقاد ، ایستادگی می‌کند و تیزی و برندگی آن باید از شمشیر هم برنده تر باشد. همانطور که در قرآن نیز اشاره شده «ای آنانی که سخنان را گوش می کنیدوبهترین را انتخاب می‌کنید» معنایش نقددرقران است.
علی علیپور خاطر نشان کرد:رسانه ها باید فضا مجازی را مدیریت و هدایت کنند. رسانه ها باید راهکار و روشی نو، به جامعه تزریق کنند.

وی با تاکیدبر رعایت اصل اخلاق مداری در خبرنگاری گفت: من همیشه و در همه حال به همکارانم احترام می‌گذارم چون معتقدم مهمترین بخش در رسانه اخلاق است و ماباید مروج اخلاق و ادب باشیم.
وی در ادامه با اشاره به جدی گرفتن مبحث نقد گفت : فضای مجازی سرعت خبر را از ماگرفته و اخبار درست وغلط را به جامعه تحویل می دهد.امارسانه ها باید مبحث نقدرا جدی بگیرند . انتقاد سازنده انسان را از نفس اماره نجات می دهد ، جامعه ای که نقد در آن وجود نداشته باشد جامعه ای مرده است و قلمی که قدمی را به حرکت در نیاورد بی فایده است  و بهتر است که مدیران شهرستانی نسبت به انتقاد دلسوزانه خبرنگاران ناراحت نشوند و واکنش نشان ندهند.

علیپور در پایان از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان وهمکارانشان بابت کلیه زحماتشان ، همچنین  اهتمام در طرح واکسیناسیون خبرنگاران تشکر  کرد.

در پایان مراسم به رسم یادبود به این خبرنگار با سابقه هدایایی داده شد.

لازم بذکر است سال قبل نیز از فرهاد نظرپور کارمند بازنشسته خبرگزاری ایرنا تقدیر به عمل آمد و قرار است هر ساله به همین مناسبت از یکی از فعالان رسانه شهرستان لاهیجان تقدیر شود. این مراسم با تعداد بسیار محدود و رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدت زمان بسیار محدود در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار گردید.

منبع: روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد