×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
تصمیم گیری در خصوص زمین های حاصلخیز کشاورزی بلااستفاده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (چهارشنبه) در بازدید سرزده از اداره کل راه و شهرسازی گیلان که بدلیل بررسی میزان رضایتمندی مراجعان از این دستگاه اجرایی پر مخاطب صورت گرفت،گفت: در این خصوص دستور تشکیل کارگروه ویژه صادر شده و بعنوان مسئول اجرایی استان این موضوع را طی دستورالعملی اعلام می‌کنم و در این خصوص با احدی تعارف ندارم.

وی با انتقاد از ساخت و سازهای چندین طبقه در برخی از روستاهای گیلان عنوان کرد: روستاها نباید قربانی سبک ساخت و سازهای شهری شوند چرا با اینگونه مجوزها زندگی روستایی و ساختار روستاها را بهم می ریزید.

استاندار گیلان با بیان اینکه متاسفانه در استان هنوز گرفتار استفاده از مصالح سنگین به شیوه ۶۰ سال قبل هستیم با تاکید بر بهره‌گیری از مصالح نوین در ساخت و سازها بیان کرد: مهندسان ساخت و ساز در روستاها در خصوص همه بخش ها با مردم همراهی کنند، اما این موضوع در خصوص استحکام فرق می کند و باید در این زمینه سخت‌گیری های لازم صورت گیرد.

دکتر عباسی با تاکید بر اهتمام بر زیباسازی فضا و مبلمان شهری افزود: در بحث بلند مرتبه سازی باید زیباسازی و بافت فرهنگی در نظر گرفته شود و اینگونه نباشد در جایی که تمام خانه‌ها سه طبقه است یک دفعه یک ساختمان ۶ طبقه سربرآورد و سیستم و ساختار منطقه را بهم بریزد.

وی با بیان اینکه برخی شهرداران گویا در خصوص موضوع یاد شده دچار رودربایستی می شوند، هشدار داد: اصلا نباید بگذارید این گونه ساختمان‌ها آجر روی آجرش قرار بگیرد؛ تاکید می کنم گزارش‌های مردمی در این رابطه دارم و وارد عمل خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه بافت های فرسوده شهرها باید درست شود، گفت: برخی شهرهای ما دارای ساخت و ساز بسیار قدیمی و فرسوده است که باید احیا شوند اما در ساخت و سازها توسعه شهر و استحکام بنا برای ۵۰ سال آینده در نظر گرفته شود نه آنکه ساختمانی درست کنیم که ۲۰ سال بعد تخریبی باشد این موضوع درگیری هایی قضایی ایجاد خواهد کرد.

*شهرداران قانون مدار هر ۶ ماه معرفی می شوند

استاندار گیلان با تاکید بر ویژگی با خدا و مردمی بودن سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: این دو ویژگی باید در مدیران نهادینه شود و مردمی بودن و رضایتمندی مراجعان یکی از مولفه ها در انتخاب شهرداران نمونه استان است.

دکتر عباسی تصریح کرد: از این پس انتخاب شهرداران نمونه نباید تنها به هفته دولت موکول شود؛ بلکه هر ۶ ماه یکبار باید شهردارانی که بر اساس قانون و تکلیف کار می کنند به مردم معرفی شوند.

وی اضافه کرد: در مجموع چیزی که از شهرداران می خواهیم ضمن تاکید بر گره گشایی از کار مردم و ایجاد رضایتمندی، مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا، اهتمام به ساخت و ساز مسکن، المان های شهری و زیباسازی با در نظر گرفتن رفاه مردم است.

وی در خصوص مساله فاضلاب نیز بیان کرد: با توجه به سفر رئیس جمهوری اعتباری حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان برای همه شهرها در نظرگرفته شده و کارها در این خصوص در حال انجام است و پیگیری شهرداران در این رابطه تاثیر گذار است.

بازدید سرزده استاندار از اداره کل راه و شهرسازی گیلان بدلیل بررسی میزان رضایتمندی مراجعان از این دستگاه اجرایی پر مخاطب صورت گرفت.

 وی با مراجعین به صورت چهره به چهره گفت و گو و دستورات لازم برای رسیدگی و رفع مشکلات آنان را صادر کرد.

دکتر عباسی همچنین در جلسه کمیسیون ماده 5 حضور یافت و از نزدیک در جریان بررسی تعدادی از پرونده های واصله به این کمیسیون قرار گرفت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد