×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
تصفیه فاضلاب هر خانوار روستایی در گیلان یکصد میلیون هزینه دارد

به گزارش «گیل بان»، محبعلی رنج ور با اشاره به افتتاح 378 میلیارد ریال طرح آبرسانی روستایی گیلان در دهه فجر امسال،اظهار کرد:طرح های تامین و تقویت آب شرب 66 روستای این استان به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان افزود: با افتتاح طرح های مذکور بیش از 34 هزار نفر از روستاییان استان از کمیت و کیفیت مناسب آب آشامیدنی برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اجرای 569 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع برای آبرسانی به این جمعیت روستایی،عنوان کرد:در همین راستا 3 حلقه چاه، 2 دهنه چشمه،7 باب ایستگاه پمپاژ و یک هزار و 680 مترمکعب مخزن نیز اجرا شده است.

این مقام مسئول،با بیان اینکه گیلان از استان های پیشرو در زمینه احداث شبکه فاضلاب روستایی است، گفت: هم اکنون عملیات اجرایی طرح ایجاد شبکه بهداشتی فاضلاب از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی در 5 روستای گیلان آغاز شده است.

رنج ور ادامه داد:اعتباری بیش از 500 میلیارد ریال برای این طرح ها پیش   بینی شده است.

وی پروژه های اجرا شده تصفیه خانه فاضلاب را در روستاهای امامزاده ابراهیم شفت،مبارک آباد رشت،پاشاکی لاهیجان، ویرمونی آستارا و مسکن مهر آستانه اشرفیه عنوان کرد و گفت: تاکنون این تصفیه   خانه ها در روستاهای امامزاده ابراهیم، مبارک آباد و مسکن مهر آستانه اشرفیه به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل آبفار گیلان،با اشاره به اینکه هر یک از این پروژه ها دارای مزیت   های خاصی هستند،تصریح کرد:هزینه تصفیه فاضلاب هر خانوار روستایی استان یکصد میلیون ریال است.

رنج ور با اشاره به مشکلات پیش روی اجرای طرح های آبرسانی روستایی در گیلان،پراکندگی خانوارها در این استان را نسبت به میانگین کشوری یکی از چالش های موجود عنوان کرد.

وی متوسط لوله گذاری آب شرب برای هر خانوار در کشور را 30 متر و در گیلان برابر با 75 متر ذکر کرد و گفت: هزینه اجرای طرح های آبرسانی روستایی در این استان 2 الی 3 برابر میانگین کشوری است لذا برای تامین آب شرب هر خانوار روستایی گیلان 60 میلیون ریال هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان، با تاکید بر اینکه تنگناهای مالی، یکی دیگر از مهمترین مشکلات اجرای طرح های آب شرب روستایی است،ابراز امیدواری کرد که با تخصیص به موقع و کامل اعتبارات مصوب شده،این طرح ها با شتاب بیشتری اجرایی شود.

رنج ور،همچنین با بیان اینکه از 2 هزار و 571 روستای استان تعداد یک هزار و 758 روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند، خاطرنشان کرد: آب شرب این روستاها از 399 حلقه چاه، 549 دهنه چشمه، 17 هزار و 423 کیلومتر شبکه توزیع، 3 هزار و 848 کیلومتر خطوط انتقال، 585 باب ایستگاه پمپاژ و 139 هزار مترمکعب مخزن در حال تامین است.

وی شاخص بهره مندی روستاهای استان از نعمت آب شرب را 74.68 درصد ذکر کرد و افزود:هم اکنون بیش از 289 هزار مشترک روستایی استان از آب آشامیدنی مطلوب و سالم برخوردارند.

این مقام مسئول،خطاب به مشترکان آب شرب روستایی گیلان، یادآور شد:استمرار و ارتقای خدمات شرکت آبفار استان نیاز به همراهی مشترکان محترم دارد که این امر با پرداخت به موقع آب بها از سوی این عزیزان تحقق می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد