×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
تبعیت محض از ولی زمان شاخص‌ترین ویژگی شهید سلیمانی بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) به آثار منفی چشم‌‌چرانی و تبعات آن در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: چشم‌چرانی مقدمه‌ای برای فساد دل و قلب است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان حضور زنان با پوشش‌های بدن‌نما در معابر عمومی را زمینه‌ساز چشم‌چرانی دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به زنان می‌فرماید زینت‌های خود را جز مقدار طبیعی آشکار نکنید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در جامعه‌ای که خلاف دستور خدا عمل شود آن جامعه درگیر عذاب الهی می‌شود خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز بخشی از زنان جامعه با پوشش‌های بدن‌نما و نامناسب، خلاف دستور خداوند عمل می‌کنند و این برای جامعه اسلامی آفت است.

امام جمعه رشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراهش را مورد اشاره قرار داد و او را ژنرال بزرگ جهان بشریت، حامی مقاومت و رهبر مومن جبهه مقاومت دنیای اسلام خواند و افزود: این‌ شهدا جزو افتخارات ما هستند از طرفی مردمان دنیا همواره به ژنرال‌هایشان افتخار نمی‌کنند چون از آنها ظلم و نفرت دیده‌اند اما ما به سردار شهید سلیمانی که از ویژگی‌های یک مومن واقعی برخوردار بود افتخار می‌کنیم.

وی اخلاص، تبعیت محض از ولی زمان را از جمله ویژگی‌های شاخص سردار شهید سلیمانی دانست و تصریح کرد: او مالک اشتر رهبر انقلاب بود؛ زمانی که خبر شهادت مالک اشتر را به امام علی(ع) دادند ایشان در فراق مالک اشتر سوخت و اشک ریخت و همگان دیدند که رهبرمان هم در نماز میت حاج قاسم اشک ریختند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی یک مسلمان وارسته و بصیر بود و نسبت به دنیای پیرامون خودش شناخت خوبی داشت و به مادیات و مقامات دنیایی وابستگی نداشت.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نامه و پیغام تاریخی امام خمینی(ره) به میخائیل گورباچوف اتحاد جماهیر شوروی در 13 دی سال 1367 ابراز داشت: اما(ره) با پیغام تاریخی خود در سال 67 یک حرکت پیامبرگونه انجام دادند و به میخائیل گورباچوف پیغامی با این موضوع که از این پس کمونیسم را باید در زباله‌دان تاریخ جستجو کنید را داده بودند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امروز هم شاهد مقدمات افول قدرت پوشالی غرب هستیم تصریح کرد: اخیرا انگلیسی‌ها با ساختن فیلمی با عنوان “بانوی بهشت” به سرکردگی شخصی که وابسته به شیعه انگلیسی است قصد اختلاف‌افکنی بین مسلمانان شیعه و سنی دارند و این فیلم را در انگلیس فیلمبرداری کرده و قرار است در ایالات متحده، کشورهای اروپایی و بعضی از کشورهای غرب آسیا اکران شود.

امام جمعه رشت افزود: انگلیسی‌ها در این فیلم به حوادث صدر اسلام تا امروز پرداختند و با این اقدامات می‌خواهند وحدت و انسجامی که بین مسلمانان در سایه انقلاب و مجاهدت‌های حاج قاسم شکل گرفته را خنثی و دنیای اسلام را ملتهب کنند و جلوی اقدامات جریان مقاومت و ایستادگی اسلام را نیز بگیرند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه انگلیسی‌ها در کنار این حجم از جنایات که علیه شیعیان مرتکب شده‌اند اکنون اقدام به فیلم‌سازی علیه مسلمانان‌ کرده‌اند گفت: این طرح جدید انگلیسی و آل جهود است و شیعیان دنیای اسلام خواهان چنین طرحی نیستند.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در قلب آسیا سیلی‌های داغی خورده‌اند و اکنون در کابوس به‌سر می‌برند خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل اخیراً زیردریایی‌هایی را حرکت داده و با این حرکات به اصطلاح خود می‌خواهند در آینده به جمهوری اسلامی ضربه بزنند درحالی‌که شکست‌های پیاپی را در منطقه خوردند و با این حرکات می‌خواهند دنیا متوجه ذلت آنها نشود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اهداف دیگر دشمن از حرکات جدید علیه مسلمانان بیان کرد: از سوی دیگر این‌ها می‌دانند که برخی مسئولان ما در ایران ترسو هستند و دشمن با این حرکات می‌خواهد به ما بگوید که یا جنگ را بپذیرید یا به میز مذاکره بازگردید اما ما به آنها می‌گوییم هیچ کس نمی‌تواند ایران را تهدید کند و آمریکا و صهیونیست‌ها غلط می‌کنند ایران را تهدید کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن از مردم، دین، آیین و عقاید مردم ما می‌ترسد تصریح کرد: مردم ایران جزو قهرمانان تاریخ بشر هستند و امروز بسیاری از مردمان مستضعف دنیا امیدوار و ظالمان دنیا هم دچار ترس شدند.

امام جمعه رشت ابراز داشت: سومین هدف دشمن از این حرکات جدید این است که از زمان دقیق برخورد و انتقام سخت ایران خبر ندارد به‌همین دلیل این حرکات را آغاز کردند اما بدانند که جمهوری اسلامی در پاسخ به جنایات آنها هم مقابله مقطعی و هم حرکت درازمدت خواهد داشت و در عرصه جنگ نرم‌افزار و سایبری نیز چنان پاسخی به آنها می‌دهد که ملت‌ها از شر این شیاطین جن و انس نجات یابند.

وی در پایان با اشاره به بخش‌های مختلف اقتصادی جامعه و ضرورت حمایت از تولیدکنندگان کشور خاطرنشان کرد: نظام اسلامی باید قدردان تولیدکنندگان باشد و تولیدکنندگان باید تشویق شوند و مسئولان بخش‌های اقتصادی در این بخش بیشتر تلاش کنند و تولید را تقویت کنند و در مسیر تولیدکنندگان سنگ اندازی نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد