×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
تاکید امام جمعه رشت بر ‌مساله اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به عظمت نعمت ایمان اظهار داشت: امروز بسیاری از متخصصان روح و جسم به این باور رسیده‌اند که بلاهای جسم، با ایمان قابل ترمیم و درمان است و حتی بعضی پزشکانی که اهل تدین و تقوا هستند هنگام جراحی صوت قرآن می‌گذارند و متوجه تاثیرگذاری بسیار آن بر روح بیمار شده‌اند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایمان به خدا و آخرت، بسیاری از دردهای جوامع انسانی را درمان می‌کند، تصریح کرد: تمام اعمال انسان مرهون ایمانش است و همین باور قلبی موجب می‌شود که انسان روزه بگیرد و نماز بخواند و مرتکب اعمال زشت نشود البته هم‌نشینی با هواپرست و دنیاپرست باعث فراموشی ایمان می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فرارسیدن 27 رجب مبعث پیامبراکرم(ص) افزود: بشر در طول تاریخ قبل از اسلام، هزاران پیامبر را دید و همه انبیاء الهی هم هدایتگر به سوی دین خدا بودند اما اسلام دین کامل است.

امام جمعه رشت به بعثت عظیم پیامبراکرم(ص) اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی نیز در ادامه نهضت پیامبر بود و هیچ انقلاب و تحولی در دنیای معاصر به اندازه انقلاب اسلامی برای بشریت تاثیرگذار نبوده است.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با کمال عزت و اقتدار زندگی می‌کند تصریح کرد: دشمن همه محاسبات و نقشه‌هایش را به‌کار گرفت تا به آرمان‌های این‌ ملت آسیب بزند اما نتوانست و این عنایت خدا بود که این ملت را در یوم‌الله 22 بهمن امسال به میدان آورد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شاهد شکست زبونانه دشمن در تمامی عرصه‌ها هستیم گفت: عفو عمومی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز باعث نشاط شد و مردم فهمیدند که رهبرشان، دلسوزترین است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به حضور پرشور جوانان و نوجوانان در راهپیمایی 22 بهمن امسال افزود: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی باعث رعب دشمنان شد چراکه مردم نشان دادند با وجود همه مشکلات پای نظام اسلامی هستند و در این مسیر از خود مقاومت نشان می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حماسه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشانه عدم موفقیت دشمن حتی در جنگ روایت‌ها بوده است عنوان کرد: دشمنان با دروغ و وارونه جلوه دادن حقیقت اهداف شوم خود را دنبال می‌کردند اما مردم با حضورشان، شکست دشمن را یادآوری کردند.

وی با اشاره به اینکه 22 بهمن امسال، دشمنانِ انقلاب را در شوک فرو برده است اما هنوز شیطان هستند و برای ضربه به نقاط قوت انقلاب، از طریق رسانه‌ها و افراد معاند دست روی نقاط ضعف می‌‌گذارند افزود: ما باید مراقب باشیم تا دشمن با دست گذاشتن روی ضعف‌ها، نقاط قوت ما را کم‌رنگ جلوه ندهد چراکه این انقلاب سرشار از نقاط قوت و دستاورد است.

امام جمعه رشت به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب پیرامون مساله تولید اشاره و بیان کرد: با توجه به عضویت ایران در سازمان شانگهای و دیگر اجلاس‌ها باید بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم و ظرفیت‌های نخبگان به‌کار گرفته شود و روابط اقتصادی با همسایگان که با هزینه ترانزیتی کمتر همراه است تقویت شود.

وی با اشاره به ضرورت جدی گرفتن مساله اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: مدیران سعی کنند گره‌گشا باشند و فرهنگ عمومی کشور و مراکز دانش‌بنیان مورد توجه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر حفظ حرمت مردم در ادارات و ایجاد نشاط اجتماعی مشروع ابراز داشت: مدیران باید عملکرد جهادی داشته باشند؛ مدیری که برای رسیدن به جایگاه هزینه می‌کند و پول می‌دهد چنین مدیری به درد جامعه نمی‌خورد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همه باید به مساله عدالت اجتماعی توجه کنند افزود: گاهی مواقع دشمن با استفاده از خلأها هدف خود را دنبال می‌کند چون اطلاع‌رسانی درستی از کارکردهای انقلاب اسلامی نمی‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به رفتارهای غیرانسانی برخی دولت‌های غربی و قدرت‌های جهانی در رابطه با زلزله ترکیه و سوریه گفت: این دولت‌ها نشان دادند که برای انسان هم ارزش قائل نیستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 80 کشور به ترکیه کمک کردند اما به سوریه، 12 کشور کمک کرده است و در چنین شرایطی، آمریکای جنایتکار بعضی کشورها را تحریم کرده که به سوریه کمک نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اقدام عجیب نشریه فاسد و هتاک شارلی تصریح کرد: خدا از این ظالمان نگذرد؛ این نشریه اخیراً در یک کاریکاتور، زلزله ترکیه را نشان داده و گفته در ترکیه دیگر نیاز به ارسال تانک نیست چون آدم‌ها خودشان کشته شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد