×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
برگشت حتی یک ریال از بودجه دستگاه‌های گیلان قابل پذیرش نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ اسدالله عباسی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان با گرامیداشت اربعین حسینی به استقبال باشکوه زوار به کربلای معلی اشاره کرد و گفت: بعد از همه گیری کرونا حضور زائرین در اجتماع بزرگ اربعین حسینی کم نظیر است اما تلاش شده تا شرایط برای زوار تسهیل بخشی شود.

وی با تاکید بر کنترل و نظارت ویژه در ناوگان حمل و نقل برای انتقال زوار اربعین افزود: متولیان امر با جدیت و پیگیری‌های لازم جلوی فرصت طلبی و سو استفاده گری برخی افراد را بگیرند.

استاندار گیلان با اشاره به حریق دو تالاب امیرکلایه و انزلی در هفته اخیر بیان کرد: احیای تالاب انزلی به دستور رئیس جمهوری به صورت جدی و تا حصول نتیجه پیگیری در استان پیگیری می‌شود.

عباسی با بیان اینکه گیلان را با زیبایی‌هایی چون تالاب انزلی می‌شناسند، گفت: تالاب، جنگل و ساحل و سایر مواهب طبیعی و تاریخی جز هویت گیلان است و باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه نسخه‌های پیچیده شده برای احیای تالاب انزلی شفابخش نبوده است، افزود: برخی افراد زانو روی گلوی تالاب انزلی گذاشتند و تالاب در حال خفه شدن است.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی برای احیای تالاب انزلی تصریح کرد: احیا و نجات تالاب انزلی نیازمند کار جهادی و دلسوزانه است.

عباسی با اشاره به مزیت‌های تالاب بین المللی انزلی، اضافه کرد: تالاب‌ها در کنار زیبایی و طراوتی که دارند شاهرگ حیاتی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه حفظ و احیای تالاب باید مردمی شود، افزود: حذف تالاب‌ها و مواهب طبیعی به مرگ تدریجی زندگی بشر منتج می‌شود و لذا برای حفظ این نعمات خدادادی باید کوشید.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه دست منفعت طلبان به تالاب انزلی قطع می‌شود، گفت: هیچ گذشتی برای افراد سودجو و منفعت طلب که چشم طمع و تاخت و تاز به تالاب انزلی را دارند باقی نمی‌گذاریم.

عباسی با اشاره به اقدامات زیست محیطی در ماه‌های اخیر در گیلان، اضافه کرد: احداث تصفیه خانه زندان لاکان، بیمارستان‌ها و همچنین تصفیه خانه شهر رشت به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب به دو رودخانه گوهررود و زرجوب از جمله اقدامات زیست محیطی در گیلان است که مستمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در گذشته تخصیص اعتبارات و اقدامات فقط روی کاغذ بود، افزود: دولت سیزدهم بنا را بر واقعیت‌ها گذاشته و این مسیر در گیلان هم ادامه پیدا می‌کند.

استاندار گیلان با تاکید بر رعایت تکلیف بودجه از سوی دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: بخش عده‌ای از پرونده‌های ارسالی به دادگاه‌ها و محاکم به عدم رعایت تکلیف و قانون بودجه مرتبط می‌شود.

عباسی با تاکید بر جذب حداکثری اعتبارات از سوی دستگاه‌ها اضافه کرد: مسئولان دستگاه‌ها و نهادها در جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند.

وی ادامه داد: برگشت حتی یک ریال از بودجه دستگاه‌ها قابل پذیرش نیست و مدیران در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران وعده‌های دروغ به مردم ندهند، گفت: مدیران و مسئولان دستگاه‌ها، فرمانداران و دیگر رؤسا بر اساس چارچوب‌های اعتباری به مردم وعده دهند چراکه دولت سیزدهم صادق الوعده است و نباید در این دولت وعده دروغ به مردم داد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد