×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 29 اسفند - 1402
false
true
بررسی تخصصی مشکلات چای و بادام زمینی گیلان در ابعاد بین‌المللی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» محمد فیض با اشاره به مزیت ذاتی و استراتژیک استان گیلان در محصولات کشاورزی گفت: عارضه‌یابی و تدوین استراتژی صادراتی در گروه‌های کالایی از جمله اهدافی هستند که جلسات میزهای کالایی گیلان پیگیری می‌شوند.

وی پیش‌بینی اهداف کمی صادرات کالا، پیشنهاد مصوبات لازم به نهادها و مراجع تصمیم گیرنده، ارائه پیشنهاد به منظور پروژه‌های زیرساختی مرتبط با مراحل تولید، صادرات، بسته‌بندی، نگهداری و ذخیره‌سازی، حمل و نقل و یا تجارت کالا تشکیل را از دیگر اهداف میز کالایی در سطح استان گیلان عنوان کرد و افزود: تحقق این امور از طریق اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گیلان پیگیری می‌شود.

فیض با بیان اینکه مصمم به افزایش ظرفیت‌های تولیدی- تجاری محصولات کشاورزی گیلان هستیم، خاطرنشان کرد: لزوم جذب حداکثری و هم‌افزایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سایر استان‌ها به مشارکت سازنده‌تر در تصمیم‌گیری‌ها ضروری است.

وی با اشاره به بررسی تخصصی مشکلات چای و بادام زمینی گیلان در ابعاد بین‌المللی خاطرنشان کرد: با اخذ نقطه نظرات و پیشنهادات فعالان این عرصه، به صورت تخصصی نسبت به احصای مسائل و مشکلات این محصولات در ابعاد داخلی و بین‌المللی اقدام خواهد شد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گیلان گفت: همکاری اتاق بازرگانی تشکل های صادراتی و همه دستگاه های مرتبط در امر صادرات را در بهبود اهداف تشکیل این میز کالایی کاملاً کارگشا دانست.

وی افزود: این نخستین باری است که برای تشکیل میز چای و بادام زمینی با محوریت گیلان اقدام شده که با تعامل همه متولیان امرتولید و صادرات این محصولات از روش سنتی خارج شود و با رویکرد حرفه ای و سازوکار جدید، شاهد توسعه و رونق بیش از پیش این تولیدات در کشور باشیم.

فیض گفت: سالانه به مقدار ۱۱ هزار ۵۰۰ تن بادام زمینی در گیلان و مقدار ۱۱۲ هزار ۷۰۰ تن انواع چای سبز و سیاه در در گیلان و بخشی از مازندران تولید می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد