×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
برداشت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک از شالیزارهای گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ صالح محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام برداشت محصول برنج از شالیزارهای گیلان اظهار کرد: امسال علیرغم کم آبی بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک به دست آمده که نسبت به سال گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود از این میزان شلتوک بیش از ۷۰۰ هزار تن برنج سفید استحصال شود، ادامه داد: خوشبختانه مدیریت آب امسال در شالیزارهای گیلان بهتر از سال گذشته بود و به کشاورزان آموزش داده شد که لازم نیست گیاه برنج همواره غرق آب باشد و مقدار نیاز آن به آب برای کشاورزان توضیح داده شد.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان ۹۰ درصد ارقام برنجی که در شالیزارهای گیلان کشت شده را از نوع محلی دانست و گفت: نه تنها در محصول برنج بلکه در زیتون گیلان نیز شاهد افزایش قابل توجه تولید محصول در باغات بودیم و در فندق نیز ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته برداشت محصول از باغات داشتیم.

محمدی با بیان اینکه امسال در ۱۷۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان نشاء برنج به صورت مکانیزه صورت گرفت، ادامه داد: در ۱۸۵ هزار هکتار نیز برداشت برنج مکانیزه انجام شد و این میزان تولید مکانیزه برنج کمک موثری به کاهش رنج تولید این محصول کرده است.

وی افزود: در زمینه تولید مرغ نیز استان گیلان توانسته از رتبه پنجم کشور به رتبه سوم برسد و در مجموع سالی پر برکت برای بخش کشاورزی استان است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: طبق سیاست های وزرات جهاد کشاورزی توسعه کشت دوم محصولات را نیز در دستور کار داریم و از کشاورزان خواسته ایم با ورود به کشت دوم علاوه بر افزایش درآمد خانوارهای خود، زمینه افزایش میزان محصولات کشاورزی استان را نیز فراهم سازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد