×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
برخورداری از دو بال گذشت و ادب راز ماندگاری در قلب هاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ عصر امروز آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان و سومین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه‌های آزاد با حضور مدیرکل ارشاد گیلان در رشت برگزار شد.

فیروز فاضلی در این مراسم با اشاره به جایگاه ویژه استاد پورسیفی خاطرنشان کرد: برخورداری از دو بال گذشت و ادب قطعاً هر فرد با هر مقام و سمتی را در قلب‌ها ماندگار می کند و استاد پورسیفی نمونه چنین انسان‌هایی است.

مدیرکل ارشاد استان با اشاره به اینکه جوانان و هنرمندان گیلانی باید از اساتیدی این چنین الگوبرداری کنند و خاک صحنه بخورند تا به این درجه برسند، گفت: پیشکسوتان تجربه تاریخی ما محسوب می‌شوند جای خوشحالی است که سومین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی به نام استاد پورسیفی مزین شده است.

وی به ارسال ۲۴ طرح به سومین جشنواره نمایشنامه نویسی اشاره کرد و افزود: پس از داوری‌ها هشت اثر به مرحله بازبینی این جشنواره و ۹ اثر به مرحله نهایی سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان رسیده است.

فاضلی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره با توجه به سختی‌های فراوان ایام کرونا، تصریح کرد: از هیأت داوران بازبین و داوران نهایی نیز قدردانی می‌کنیم که چراغ تئاتر ما را روشن نگه داشتند.

وی تئاتر را انفجار خلاقیت در لحظه دانست و گفت: امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا شاهد نبوغ و خلاقیت بیشتری از هنرمندان بودیم و همچنین نمایش آنلاین با توجه به عدم حضور تماشاگران از دیگر ویژگی‌های جشنواره امسال بود.

فاضلی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها هر تئاتر در هر سانس حداقل ۲۰۰ تماشاگر آنلاین داشته است، خاطرنشان کرد: به قول بزرگان هنر، تئاتر با نفس‌ها زنده است و قطعاً این نیز تجربه خوبی برای برگزار کنندگان این جشنواره محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد