×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
بازدید پدر گردشگری ایران از پایتخت چای و ابریشم ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ صبح امروز پنجشنبه 16 بهمن ماه 1399، نشست اعضای ستاد طرح گیلان 2020 شهرستان لاهیجان با حضور جناب آقای دکتر مرتضی طالع ماسوله در ارتباط با بررسی وضعیت گردشگری شهرستان طی ایام کرونا برگزار شد.

در این نشست دکتر طالع ماسوله مبتکر طرح خلاقانه گیلان 2020 گفت: با همه شرایط سخت دوران کرونا طرح «گیلان ۲۰۲۰» به فعالیتهای نرم افزاری و ارائه طرح های توسعه گردشگری به جناب دکتر نوبخت و مقامات استان ادامه داد و مورد استقبال آنان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت کرونا و پسا کرونا باید یک تعریف و سند جدیدی از توسعه گردشگری طراحی کرد؛ اینبار باید توسعه گردشگری را به عنوان اولین محور فرهنگی، اقتصادی، اشتغال زایی، تجاری و نیز مشارکت فکری و علمی استان دانست.

رئیس ستاد گردشگری2020 گیلان افزود: لاهیجان که خود بتنهایی دارای چهار چاه نفت بزرگ اقتصادی است (۱.چای، ۲.برنج، ۳. ابریشم، ۴.گردشگری) و همچنین زادگاه دو تن از مفاخر و مشاهیر ملی و بین المللی علمی و اجتماعی کشور، آقای دکتر محمدرضا حکیم زاده خیر نامی لاهیجانی و آقای دکتر محمدعلی مجتهدی دانشمند علمی لاهیجانی، است که باید از آنها برای برند سازی این شهرستان بنحو احسن بهره برد. در همین راستا فعالیت اجرایی طرح گیلان 2020 لاهیجان گامی به سوی کمک به تحقق اقتصاد مردم محور در صنعت گردشگری و برندسازی این منطقه است.

در این جلسه حاضرین به بررسی اثرات شیوع بیماری کرونا بر صنعت گردشگری لاهیجان و لزوم رونق آن از طریق تغییر سبک گردشگری با توجه به دستاوردهای سایر کشورها و طراحی الگویی مناسب و سازگار با شرایط بومی شهرستان پرداختند و مقرر شد یک نشست تخصصی برای توضیح و رونمایی از طرح راهبردی ایشان که برای توسعه گردشگری کشور در دوران پسا کرونا که از طریق آقای دکتر نوبخت جهت ارائه به رئیس جمهور و هیئت دولت، ارائه کرده اند، با همکاری اساتید گردشگری لاهیجان و دست اندرکاران گردشگری شهرستان برگزار گردد.

در پایان این نشست، اعضای ستاد با حضور در برخی از مهمترین مناطق گردشگری شهرستان لاهیجان به بررسی میدانی از وضعیت موجود پرداختند.

 

 

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد