×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 30 فروردین - 1403
false
true
بازدید مسافران نوروزی از مناطق محیط زیست گیلان ممنوع است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ ساسان کفایی عصر سه شنبه در گفتگویی با اشاره به ممنوعیت بازدید از مناطق چهارگانه محیط زیست استان گیلان در ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: این تصمیم به منظور همکاری با ستاد ملی کرونا و به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا گرفته شده است.

وی حفظ سلامتی شهروندان گیلانی و مسافران را از اهداف دیگر این اقدام برشمرد و گفت: شهروندان گیلانی و مسافران در ایام نوروز اجازه بازدید از مناطق چهارگانه محیط زیست استان گیلان اعم از پناهگاه حیات وحش، آثار طبیعی – ملی، مناطق حفاظت شده و پارک ملی را ندارند.

مدیرکل محیط زیست گیلان در ادامه تأکید کرد: این ممنوعیت برای روز ۱۳ فروردین نیز برقرار خواهد بود از شهروندان گیلانی و مسافران تقاضا می‌کنیم به این مناطق در این روز مراجعه نکنند.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان دارای ۱۵ منطقه طبیعی است، گفت: یک پارک ملی، چهار اثر طبیعی، پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده از جمله این مناطق هستند که ممنوعیت ورود وبازدید در ایام نوروز در آنها اعمال خواهد شد.

کفایی همچنین به وجود شش منطقه شکار ممنوع در استان گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: این مناطق در بخش‌های اشکورات، تالاب استیل، ناو اسالم، دیلمان درفک، اژدهابلوچ و جیرنده وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد