×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
امسال، سال نَیاور زیتون است

به گزارش «گیل بان» رضا پور خانعلی با بیان اینکه رودبار از قطب های تولید زیتون کشور است، گفـت: سال گذشته 21 هزار و 450 تن زیتون در رودبار تولید شد.

وی افزود: هم  اکنون برداشت زیتون سبز در رودبار به اتمام رسیده است و زیتون کاران برداشت زیتون روغنی را آغاز کرده اند.

پورخانعلی با بیان اینکه امسال سال  نیاور زیتون در رودبار است و در سال نیاور معمولا درختان بار کمتری نسبت به سال آور دارند، ادامه  داد: پیش بینی می شود، امسال 15هزار تن زیتون در رودبار برداشت شود که 45 درصد آن از نوع زیتون روغنی و 55 درصد از نوع زیتون کنسروی خواهد بود.

وی گفت: بیش از 22 هزار نفر در رودبار به تولید زیتون مشغولند و طبق پیش بینی ها، امسال پس از برداشت زیتون با فروش محصول خود 110میلیارد تومان درآمد عاید زیتون کاران رودباری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه مهمترین فرآورده زیتون رودبار، روغن زیتون است، تصریح  کرد: به طور میانیگن یک هزار و 200 تن روغن زیتون در رودبار تولید می شود و در مجموع روغن های رودبار از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

وی در خصوص سالم و یا تقلبی بودن روغن زیتون ها در بازار این محصول خاطرنشان کرد: از آنجایی که مغازه داران صاحب نام این شهرستان همواره تلاش دارند تا مشتری های خود را حفظ کنند، گفت: معمولا فروشندگان روغن زیتون در این شهرستان برای حفظ مشتریان و رضایت مردم هم که شده از فروش روغن زیتون های تقلبی خودداری می کنند و حتما از زیتون کارانی روغن زیتون خریداری می کنند، که مورد اعتماد هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد