×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
اقامت بیش از ۴۲ میلیون گردشگر در استان گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ ولی جهانی گفت: میزان اقامت گردشگران در استان طی مدت یاد شده نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۱۵۱ درصد و میزان اشغال تخت امگیلاناکن اقامتی ۱۷۵ درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: بیش از ۳۲ میلیون نفر از اقامت‌کنندگان تنها در سه ماهه تابستان امسال در مراکز اقامتی گیلان سکنی گزیده اند که این رقم نسبت به تابستان سال گذشته ۱۶۵ درصد رشد داشته است.
ظرفیت گردشگری گیلان بعنوان یک مقصد بارز سفر محدود است و نمی‌تواند بطور همزمان پذیرای ده‌ها میلیون گردشگر باشد از این‌ رو به اعتقاد کارشناسان و برنامه‌ریزان؛ توزیع و مدیریت سفر، نیاز گردشگری گیلان در برهه جدید است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اگرچه گردشگری صنعتی پول ساز، اشتغال‌زا و معرف کشور در جهان است اما هجوم مسافر به یک مقصد گردشگری با بروز عواملی چون ترافیک، انباشت زباله، انبوه چادرهای مسافرتی که چهره ای نازیبا به شهر و منطقه می دهد و اختلال در معابر عمومی حلاوت گردشگری را برای شهروندان تلخ و نارضایتی آنان را موجب می شود.
سفر نشان گیلان است و خاطرات شمال آنچنان در نوستالژی مردمان سرزمین های دور و نزدیک رخنه کرده که واژه شمال، خود به تنهایی زایش حس خوشایند شالی، جنگل، باران، عطر خوش هیزم و باران در هیاهوی شکفتن پامچال‌ها و … است اما این روزها با فراهم آمدن برخی زیرساخت های گردشگری چون آزاد راه شمال، سفر به گیلان سهل تر شده بطوریکه گاه مردمان خطه شمال نه تنها بهره ای از گردشگری نمی برند بلکه تنها سهمشان از گردشگری آلایندگی محیط زیست، ترافیک سرسام آور، چهره ناخوش شهری، گرانی و … دیگر آثار منفی است.
با اعلام حتی یک روز تعطیلی، آزادراه قزوین – رشت چنان حجم سنگین ترافیک را تجربه می کند که واژه قفل برایش اندک است و گاه نگرانی دسترسی به موارد اضطراری چون پلیس، امداد و … غم افزا می شود و به گفته کارشناسان آنچه برای افزایش ثمرات مثبت گردشگری و کاهش نتایج منفی ناشی از هجوم مسافر، مسلم است، برنامه ریزی و سیاستگذاری برای گردشگری مثمر، مهیا ساختن مراکز اسکان امن و ارزان و پذیرش مسافر به قدر ظرفیت می تواند توسعه گردشگری و درآمدزایی را به نفع جامعه میزبان و شوق سفر را برای جامعه میهمان همراه داشته باشد.
در استان گیلان سه هزارو ۳۳۰ تاسیسات اقامتی فعال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد