×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
افزایش مصرف آب در سطح روستاهای گیلان/ مشترکان مدیریت کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ مازیار علیپور شامگاه سه شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران به افزایش میزان مصرف آب و چالش‌های ناشی از آن اشاره و اظهار کرد: البته در مقایسه آمارها با سال گذشته شاهد تغییر زیادی در میزان مصرف نیستیم.

وی به افزایش مصرف در سطح روستاهای استان گیلان اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان دهنده استفاده از آب برای آبیاری مزارع و باغات در سطح روستاها است که میزان مصرف در این مناطق را به هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه رسانده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه این میزان مصرف در سطح شهرهای استان سه هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است، گفت: افزایش مصرف در سطح روستاها سبب افت فشار و گاهاً قطعی آب در برخی مناطق روستایی شده است.

وی با تأکید بر لزوم همکاری و مشارکت مشترکان شهری و روستایی برای جلوگیری از افت فشار آب، اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب گیلان برای جلوگیری از این افت فشار از آب‌های سطحی و همچنین آب سد آیت الله بهجت سد بیجار بهره گیری می‌کند.

علیپور همچنین ادامه داد: در همین راستا ظرفیت چاه‌های رزور نیز وارد مدار شده است، گفت: امیدواریم با این اقدامات در صورت افزایش مصرف بتوانیم از افت یا قطعی آب جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد