×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
اعزام ۸۰ هنرمند ایرانی به پیاده روی اربعین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سید وحید فخر موسوی ظهر شنبه در جلسه هم‌اندیشی اعضای جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اظهار کرد: تمرکز زدایی برگزاری جشنواره‌ها از تهران به استان‌ها از اهداف و سیاست‌های بنیاد مستضعفان و بنیاد فرهنگی روایت فتح است.

وی با اشاره به توقف دو ساله برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به دلیل شیوع ویروس کرونا، افزود: مقرر شده که برگزاری جشنواره‌های ملی و بین المللی از تهران به سمت استان‌ها سوق داده شود.

فخر موسوی با بیان اینکه هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به مدت ۴ ماه اجرای می‌شود، اضافه کرد: اضافه شدن بخش تئاتر ملل با تمرکز بر کشورهای اسلامی به جشنواره امسال مهمترین تفاوت این دوره از جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری بخش رادیویی، تاکید کرد: در این بخش با حضور ۱۲ گروه از کل کشور در گلزار شهدای رشت، هنرنمایی هنرمندان در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی، نمایشنامه‌نویسی، رادیو تئاتر، تله‌تئاتر و تئاتر ملل، نیز در کل استان انجام می‌شود.

دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت با اشاره به آغاز بخش بین الملل جشنواره تئاتر مقاومت همزمان با پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: انجمن تئاتر دفاع مقدس با نام «زخم عتیق» در موکب هایی که در پیاده روی اربعین در اختیار بنیاد فرهنگی روایت فتح قرار گرفته بخش بین الملل جشنواره را برگزار می‌کنند.

فخر موسوی به اعزام ۸۰ هنرمند به کشور عراق در ایام پیاده روی اربعین با هدف اشاعه فرهنگ مقاومت اشاره و تصریح کرد: این هنرمندان در مدت ۱۰ روزه برگزاری پیاده روی اربعین در این مراسم حضور یافته و نمایش‌های خود را در قالب تعزیه، پرده خوانی، نقادی و منقبت خوانی به زبان‌های عربی، اردو، کردی و ترکی اجرا می‌کنند.

وی به برگزاری مراسم اختتامیه بخش استانی جشنواره مقاومت در مشهد مقدس اشاره و اضافه کرد: در بخش خیابانی هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت نیز ۲۵ نمایش ویژه بنیاد فرهنگی روایت فتح در استان‌های اصفهان، کرمانشاه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد