×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
اختصاص ۱۰ هکتار از اراضی سپاه قدس گیلان برای زراعت چوب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ مرتضی مرادی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات دهی بسیجیان در بحران‌های مختلف اظهار کرد: بسیجیان همواره در دفاع از نظام و ارزش‌ها و خدمت رسانی به محرومان از جان خود مایه گذاشتند و سپر دفاعی کشور در برابر تهاجمات و آسیب‌های مختلف هستند.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان با اشاره به نقش نخبگان بسیجی در حوزه کشاورزی بیان کرد: بسیجیان در حوزه آموزش و اجرای کار کارشناسی نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف نظام در توسعه اقتصاد و افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان گیلان دارند.

وی با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز یکی از مهمترین طرح‌های حوزه کشاورزی محسوب می‌شود، افزود: اجرای نهضت سراسری جهش تولید در استان گیلان و در راستای افزایش محصولات کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود.

مرادی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی برداشت برنج در گیلان تصریح کرد: این افزایش با ارائه خدماتی نظیر آزمون خاک، مشاوره‌های رایگان، کاشت داشت و برداشت، نظارت بر میزان استفاده از کود، آموزش به کشاورزان در روستاها و مساجد محقق شده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به کشاورزان تنها مختص به شالیکاران نیست و برای بادام زمینی، زیتون و چای نیز ارائه می‌شود، بیان کرد: در هفته بسیج تفاهم نامه‌ای با استانداری گیلان در خصوص ایفای نقش مربیان بسیج کشاورزی در روستاها به امضا می‌رسد و در این بین ۴۰ روستای برتر در حوزه کشاورزی به استان معرفی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تولید چای و زیتون عنوان کرد: برای کنترل بازار نهاده‌های دامی نیز از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده شده و خصوص و در یک ایستگاه اصلاح نژادی در حوزه دام و طیور اقدامات خوبی در خصوص تولید نهاده‌های دامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح زراعت چوب در ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ملی اجرایی می‌شود، افزود: نتیجه این طرح افزایش کشت صنوبر و برخی از محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه برای اجرای طرح زراعت چوب نیاز به ۶ میلیون نهال داریم، گفت: به دلیل عدم توان در تولید این مقدار نهال، سپاه قدس گیلان ۱۰ هکتار از اراضی خود را به کاشت نهالستان اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد