×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
احیای معادن راکد در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در روند بازدید از برخی معادن استان با اشاره به اینکه احیای معادن راکد به کاهش هزینه های عمرانی استان کمک می کند گفت: نگاه بخشی موجب قفل شدن فعالیت‌های معدنی و در نتیجه افزایش هزینه‌های عمرانی استان می‌شود.
آقای تیمور پورحیدری با بیان اینکه با قوت و قدرت هر چه تمام‌تر به دنبال احیای معادن راکد استان هستیم افزود: احیای این معادن به اقتصاد کشور و توسعه روند اشتغال زایی در استان کمک خواهد کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: دستگاه‌های که به ضوابط و دستورالعمل‌های داخلی خود بدون توجه به تبعات اقتصادی و اجتماعی فقط عمل کند، موجب تعطیلی معادن خواهند شد.
وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۰ درخواست پروانه اکتشاف داشته ایم که فقط موفق به صدور دو فقره پروانه اکتشاف شده ایم.

دکتر پور حیدری با اشاره به اینکه هیچ معدنی برای مالکیت واگذار نمی‌شود گفت: مجوز‌ها برای بهره برداری از ذخایر معدنی صادر می‌شود و حق مالکیتی وجود ندارد.
وی افزود: معادنی که ظرفیت مواد و ذخایر معدنی در آن‌ها وجود ندارد بر اساس ماده ۲۰ قانون معادن از دستور کارخارج شده و به منابع طبیعی برگشت داده می‌شود.
عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس با اشاره به فعال کردن برخی از معادن دارای پتانسیل گفت: برای احیای فعالیت‌های معدنی، آمادگی است که سرمایه‌گذارانی را معرفی کنیم، تامعادن از وضعیت رکود خارج شوند.
گیلان ۴۷ معدن فعال دارای پروانه بهره برداری دارد، که سایر برداشت‌های معدنی و مصالح معدنی در قالب مجوز‌های برداشت معدنی به صورت محدود با توجه به اقلیم طبیعی استان انجام می‌گیرد.
این استان دارای معادن میکا، زغال سنگ، پلی متال، مس و سایر مصالح معدنی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد