×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 4 اردیبهشت - 1403
false
true
اجرای ۵۰ برنامه مختلف همزمان با هفته صنایع دستی در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ ولی جهانی ضمن گرامیداشت هفته صنایع دستی، اظهار کرد: گیلان در حوزه صنایع دستی قابلیت ها و توانمندی های خوب و ارزشمندی دارد که باید به آن در راستای اقتصادی سازی و اشتغال آفرینی، توجه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه مختلف به مناسبت هفته صنایع دستی در گیلان خبر داد و افزود: این برنامه ها به تفکیک در هفته صنایع دستی که از ۱۷ خرداد شروع می شود و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد، اجرا می شود.
او به تشریح برنامه های صنایع دستی در این استان پرداخت و بیان کرد: افتتاح اقامتگاه، کارگاه ها و فروشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی، برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی، رونمایی از میدان و معابر نامگذاری شده با نام صنایع دستی، برگزاری مسابقه، جشنواره ها ورکشاپ ها و کارگاههای آموزشی، تقدیر از پیشکسوتان و هنرمندان برتر، برگزاری تور آموزشی و کارگاه گردی تنها بخشی از برنامه های گرامیداشت هفته صنایع دستی است.

جهانی از راه اندازی موزه نساجی سنتی در روستای قاسم آباد خبر داد و اضافه کرد: قاسم آباد گیلان در حوزه لباس های سنتی شهرت جهانی دارد.

او ادامه داد: برپایی مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی با حضور هنرمندان و فرهیختگان صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان و برترین های این حرفه از دیگر برنامه های هفته صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری ۳۰۰ جشنواره در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این جشنواره ها بیش از ۵ هزار غرفه برای هنرمندان صنایع‌دستی در راستای عرضه تولیدات اختصاص داده شد.

جهانی با تاکید بر اینکه برندسازی در حوزه صنایع دستی در اولویت است، گفت: ایجاد بازارچه دائمی ویژه صنایع دستی در گیلان در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به تقویت بازار هدف محصولات صنایع دستی گیلان، افزود: کیفی سازی، بسته بندی و برندسازی در راستای جذب بازار هدف تولیدات صنایع دستی بسیار اهمیت دارد.

منبع: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد